در رسانه|  ورزشکاران نابیناو کم‌بینا چشم امید ورزش هگمتانه

همدان- ورزشکاران نابینا و کم‌بینا با درخشش در رده‌های ملی و بین‌المللی چشم امید ورزش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین هستند.

گروه استان‌ها- خبرگزاری مهر، محمدرضا بهرامی‌صفت: از خواب بیدار می‌شوید و چشمان خود را می‌گشایید دنیای خود را در تاریکی مطلق تصور کنید، تصور کنید زندگی برای نابینا در دنیا چگونه است و تا چه اندازه جامعه توانسته امکانات شهری و اجتماعی برای این قشر فراهم کند؟

برای ما که از کودکی از نعمت بینایی برخوردار بودیم حتی تصور این موضوع سخت باشد که بدون قوه بینایی از عهده کارهای روزانه خود بر بیاییم، اما امروز ملاحظه می‌شود که این افراد نه تنها از عهده زندگی خو برآمده اند بلکه بعضاً پرچم افتخارآفرینی ورزش را در عرصه‌های بین المللی در دست گرفته اند.

"ما شما را نمی‌بینیم اما شما ما را ببینید"! این جمله معروفی است ورزشکاران نابینا می‌گویند اما واقعیت تلخ این است که گویا همه بویژه مسئولان جامعه این افراد را بعضاً نادیده گرفته اند.

هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان همدان یکی از هیئت‌های ورزش استان بوده که با تمام محدودیت‌ها و مضیغه های مالی توانسته ورزشکاران افتخارآفرینی را تربیت کند.

نابینا چشم انتظار حمایت مدیران

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به جرأت می‌توان گفت که این هیئت جز مظلوم‌ترین هیئت‌های ورزشی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر ورزشکاران نابینایان و کم‌بینایان استان همدان همواره برای ورزش استان همدان افتخارآفرینی کرده‌اند.

سمیه سهیلی خاطرنشان کرد: از دستگاه ورزش استان همدان انتظار داریم با توجه به مدال آوری ورزشکاران ما در مسابقات آسیایی نگاه ویژه‌تری به هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان داشته باشد.

در رسانه|  ورزشکاران نابیناو کم‌بینا چشم امید ورزش هگمتانه

وی با اشاره به رشته‌های فعال در هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان گفت: هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان همدان تفاوت بسیاری با سایر رشته‌ها دارد چراکه تک رشته‌ای است اما ما چندین رشته ورزشی از جمله دو و میدانی، جودو، شطرنج، شنا، پاورلیفتینگ، پرس سینه و گل بال را پوشش می‌دهیم.

سهیلی خاطرنشان کرد: به تازگی ورزش شنا، شطرنج و گلبال بانوان را نیز فعال کرده‌ایم.

وی با اشاره به کسب ۱۰ مدال رنگارنگ نابینایان و کم بینایان استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ۲ ورزشکار و یک مربی در رشته دوومیدانی از همدان در اردوی تیم ملی حضور دارند، همچنین دو ورزشکار و یک مربی نیز در رشته گلبال از همدان در بازی‌های آسیایی حاضر هستند.

رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان همدان عنوان کرد: شرایط برای ورزشکار نابینا و کم‌بینا با افراد عادی بسیار متفاوت و پر هزینه‌تر بوده و رفت و آمد این ورزشکاران برای تمرینات بسیار دشوار است.

وی با اشاره به لزوم توجه و نگاه ویژه به ورزشکاران این هیئت بیان کرد: دستگاه ورزش و سایر ادارات و ارگان‌ها تا بالاترین مدیریت استان باید نگاه ویژه‌تری به ورزشکاران هیئت نابینا و کم‌بینا داشته باشند چرا که ورزشکاران این هیئت شرایط سختی را پشت‌سر می‌گذارند و اگر حمایت بیشتری نشوند ممکن است دلسرد شوند.

ورزشکارانی که مستعد کسب سهمیه پارالمپیک هستند

ورزشکار پر افتخار نابینا و کم‌بینا استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتخارات خود اظهار کرد: سال ۲۰۰۴ رده جوانان در کشور چک مدال طلا، ۲۰۱۱ رده بزرگسالان ترکیه مسابقات جهانی مدال نقره، ۲۰۱۳ مسابقات آسیایی مدال طلا، ۲۰۱۳ مسابقات امارات نفر سومی، ۲۰۱۴ مسابقات آسیایی اینچئون دو مدال برنز، ۲۰۱۵ مسابقات سئول کره‌جنوبی دو مدال برنز، ۲۰۱۸ مسابقات پارا آسیایی جاکارتا اندونزی یک مدال طلا کسب کرده‌ام.

در رسانه|  ورزشکاران نابیناو کم‌بینا چشم امید ورزش هگمتانه

حمید اسلامی با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از بالا بردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین آسیایی و پارالمپیک وجود ندارد خاطرنشان کرد: با قدرت به دنبال بازگشت به عرصه قهرمانی هستم، از این رو تمرینات بسیار سخت و فشرده‌ای را پشت‌سر گذاشته‌ام و اکنون در وضعیت بسیاری خوبی قرار دارم.

دارنده مدال طلا بازی‌های آسیایی با اشاره به پیش رو بودن مسابقات پارالمپیک امارات بر لزوم حمایت بیشتر از ورزشکاران مستعد در این عرصه تاکید کرد و یادآورشد: به یاد داشته باشیم که تنها یک کفش معمولی برای دوومیدانی بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان بوده و کفش تخصصی هم بالای ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. این در حالی است که ما ورزشکاران نابینایان فاقد شغل و درآمد هستیم و تهیه یک کفش و سایر امکانات همچون یک مکمل ورزشی که چندین میلیون قیمت دارد برای‌مان سخت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بدنبال کسب سهمیه برای مسابقات پارالمپیک هستیم گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و سایر مدیران استانی همچون استاندار و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی انتظار حمایت داریم. ورزش تنها فوتبال نیست بنابراین در سال منتهی به المپیک از ورزشکارانی که مستعد کسب سهمیه هستند بیش از پیش باید حمایت شوند.

کد خبر 86199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد