اولین نشست شورای مشارکت های مردمی در پارس آباد

اولین جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان پارس آباد در سال۱۴۰۲ با حضور معاون امور مشارکتهای مردمی بهزیستی استان، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، اعضای شورای مشارکت های مردمی شهرستان و تعدادی از خیرین در سالن جلسه فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، صیاد آزاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان پارس آباد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی،  به تشریح فعالیت ها و عملکرد اداره بهزیستی شهرستان در حوزه مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن پرداخته و گفت: خوشبختانه در حوزه مشارکت های مردمی در سال گذشته شاهد نتایج خوبی بودیم وکمک های نقدی و غیر نقدی در سال ۱۴۰۱ و سه ماهه اول سال جاری و کمک های مردمی در ماه مبارک رمضان و عید قربان، وسایل و لوازم مورد نیاز ب مردم سیل زده گرمی جمع آوری شده و مورد استفاده جامعه هدف و ولی نعمتان عزیز قرار گرفت.

در ادامه علی نیک سرشت، معاون مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسات غیر دولتی بهزیستی استان بیان کرد: خوشبختانه خیرین و مردم عزیز همواره ما را در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی یاری نموده اند که در این زمینه در استان اردبیل مبلغی بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی توسط این عزیزان در سال ۱۴۰۱ جمع آوری و مورد استفاده ولی نعمتان محترم در حوزه اشتغال، هزینه درمان و مسکن قرار گرفت که نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش ۱۰۰ میلیارد ریالی داشته است.

نیک سرشت به فعالیت بهزیستی در حوزه اشتغال اشاره کرده و گفت: فعالیت هایی که سازمان بهزیستی به جامعه هدف و عموم مردم ارائه می کند متعدد و متنوع است و یکی از این فعالیت های مهم در حوزه اشتغال تعریف می شود. در حوزه اشتغال در مجموع ۱۳۸۲ فرصت شغلی برای ولی نعمتان تحت پوشش بهزیستی در سال گذشته ایجاد شد و همچنین با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در خصوص اشتغال و توانمند سازی خانواده ها داشتند، در سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از  محل تسهیلات یارانه دار استفاده گردید که خوشبختانه شهرستان پارس آباد در این زمینه جزو شهرستان های اول بود.

وی افزود: بهزیستی امتیازاتی را برای کارفرمایان و صاحبان حرف و مشاغلی که از افراد تحت پوشش بهزیستی بکار بگیرند، قائل شده است. بسته های تشویقی مانند وام های کم بهره و پرداخت حق بیمه و پرداخت تا ۵۰% حداقل حقوق و دستمزد تحت عنوان یارانه ارتقاء کارآیی معلولان شامل این امتیازات می شود. به طوریکه حق بیمه معلولین به مدت ۳۰ سال و زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته به مدت ۵ سال به کارفرمایان پرداخت شده و ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق معلولین عزیز نیز با توجه به نوع و شدت معلولیت به کارفرمایان پرداخت می شود.

نیک سرشت در ادامه به فعالیت های بهزیستی در خصوص مسکن مددجویان اشاره کرده و گفت: به لطف خدا در سال گذشته موفق شدیم در بحث مسکن به ۱۰۲ خانواده در سطح استان اردبیل طبق مصوبات قانونی کمک کنیم که این کمک ها عموما به صورت بلاعوض به زنان سرپرست خانوار، خانواده هایی با سرپرست دارای معلولیت و خانواده های دارای بیش از دو عضو معلول ارائه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نشست تخصصی صورت گرفته با رئیس دبیرخانه شورای مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور و تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های گروه های جهادی، در این شهرستان نیز؛ باید از این ظرفیت بهره برداری های لازم صورت بگیرد.

ظهره وند معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری پارس آباد ضمن تشکر از بهزیستی، موسسات خیریه و خیرین حاضر در این نشست گفت: ایثار تنها در صحنه جنگ نیست بلکه بخشیدن خود ایثار است و تمامی کمک ها و مساعدت هایی که توسط سازمان بهزیستی و خیرین شکل می گیرد، نشان از ایثار این عزیزان دارد و خدا را شاکریم که این روحیه بخشش و انسان دوستانه میان شما عزیزان جاری است و همواره در بحران های متعدد و شرایط سخت در صحنه حضور داشته اید.

ظهره وند در بخشی از سخنان خود گفت: سازمان بهزیستی جزو سازمان های دولتی به شمار می آید که دامنه بسیار وسیعی در ارائه خدمات به جامعه هدف و عموم مردم جامعه دارد و نمود عملکرد ها و فعالیت های آن در تمام طبقات جامعه دیده می شود. با توجه به پتانسیل های اقتصادی و کشاورزی که در شهرستان پارس آباد موجود است، مهاجرت های زیادی به این منطقه اتفاق افتاده که در نتیجه این مهاجرت ها، آسیب های اجتماعی نیز افزایش یافته که امید است در کنار فعالیت های به موقع اداره بهزیستی شهرستان با همکاری سایر نهادها این آسیب ها بیش از پیش کنترل شود.

شایان توجه است که در ادامه از خیرین حاضر در جمع با اهدای لوح تقدیر به پاس زحمات و کمک های خیرخواهانه آنها، تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 85494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد