در رسانه |طرح‌های پیشگیری از اعتیاد به طور جدی پیگیری می‌شود

همدان- استاندار همدان گفت: طرح‌های پیشگیری از اعتیاد به طور جدی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد در دست اقدام است و مراکز جدید ماده ۱۶ باید در سایر شهرستان‌ها ایجاد شود.

وی افزود: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ باید جهت پوشش شهرستان‌های دیگر افزایش یابد.

استاندار همدان با بیان اینکه در آموزش و پرورش طرح‌های آموزشی پیشگیری و ایمن‌سازی اجرا شود تا در سنین‌بالاتر با مشکلات کمتری رو به رو باشیم، گفت: فرهنگ‌سازی لازم در محیط کار و ادارات برای مبارزه با مواد مخدر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: صدا و سیما به عنوان یک سازمان فرهنگ‌ساز باید با جدیت بیشتری در موضوع مبارزه با مواد مخدر وارد شود.

وی با بیان اینکه مافیای مواد مخدر در ابعاد مختلف کشورهای جهان را درگیر کرده‌اند، بیان کرد: سوداگران مرگ با استفاده از نقاط ضعف و حالات روانی و جسمی از جوانان سوءاستفاده می‌کنند تا آنها را به ورطه نابودی برسانند.

استاندار همدان عنوان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین برای اقدامات آموزشی، پیشگیری، درمانی و فرهنگی در دستور کار است.

وی افزود: جهاد کشاورزی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضائی در بحث مقابله، مبارزه و برخورد با کشت مواد مخدر و گیاهان ممنوعه در گلخانه‌های دور افتاده با جدیت فعالیت کنند همچنین لازم است شهرداری‌ها در درمان و نگهداری معتادین متجاهر همراهی کنند.

کد خبر 83816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد