تشریح خدمات بهزیستی شهرستان طرقبه در نشست علمی کاربردی مدیران ستادی و روسای بهزیستی خراسان رضوی

رییس بهزیستی شهرستان طرقبه شاندیز گفت: این گردهمایی‌ها قطعا باعث هم‌افزایی، ارتقاء دانش و آگاهی روسای ادارات بهزیستی خواهد بود و برکات زیادی به‌همراه خواهد داشت. افتخار بزرگی است که امسال این شهرستان میزبان تمامی همکاران ما در استان خراسان رضوی بوده است.

علی اصغر ابراهیمی افزود: شهرستان طرقبه شاندیز جمعیتی بیش از ۸۵ هزار نفر دارد و حضور سالانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر در این شهرستان فرصت مناسبی را برای جلب مشارکت‌های مردمی برای ما مهیا ساخته که خوشبختانه این شهرستان در حوزه جذب مشارکت‌های مردمی به نفع مددجویان و خانواده‌های نیازمند و ایجاد فرصت‌های اشتغال در سال گذشته بسیار خوب عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر تعداد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی (خط۱۲۳) و مداخله مددکاران اجتماعی در این شهرستان درشرایط مطلوبی نیست و همکاران ما دائما به‌صورت شبانه‌روزی در حال ماموریت و ارائه خدمات هستند که درصد قابل توجهی از این تماس‌ها مربوط به مهاجرین، اتباع و مسافران و افراد غیربومی می‌شود.

رییس اداره بهزیستی شهرستان طرقبه شاندیز درخصوص ارائه خدمات سازمان بهزیستی در این شهرستان، گفت: وجود ۱۲ مرکز شبانه‌روزی، روزانه و حرفه‌آموزی افراد دارای معلولیت ذهنی، جسمی حرکتی، اعصاب و روان و سالمندان، ۲ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در این شهرستان وجود دارد و بیش از یک هزار نفر در این مراکز از خدمات توانبخشی و اجتماعی بهره‌مند می‌شوند. تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی این شهرستان بیش از ۲ هزار نفر می‌باشد و بیش از ۲۳۱ نفر از زنان سرپرست خانوار و امدادبگیر و خانواده‌های دارای فرزند دوقلو و بیشتر نیز از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌گردند.

کد خبر 83579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد