برگزاری جشنواره صید ماهی با قلاب برای جامعه هدف بهزیستی

به گزارش روابط عمومی، اولین جشنواره صید ماهی با قلاب به همت اداره کل شیلات و با همکاری ادارات بهزیستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژه جامعه هدف بهزیستی در شهرستان پارس آباد برگزار و به برترین ماهیگیران به طور ویژه و تمامی شرکت کننده های جشنواره، جوایزی اهدا گردید.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در این جشنواره ضمن تشکر از زحمات عوامل و دست اندرکاران برنامه اظهار داشت: یکی از اهدافی که همیشه به عنوان یک دغدغه پیگیری می شود، توانمند سازی فکری و فرهنگی جامعه عزیز هدف بهزیستی هست که در این راستا فعالیت های مختلفی را انجام می دهیم و تلاشمان این است که تعمیق فکری عزیزانمان اتفاق بیفتد و در کنار آن نشاط اجتماعی نیز تعریف گردد.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: خوشبختانه در برنامه امروز، از جنبه های مختلف؛ اتفاقات خوبی شکل گرفت و بحث آموزش و توانمند سازی در کنار بحث تامین نشاط اجتماعی برای جمعی از جامعه هدف بهزیستی در شهرستان های بیله سوار، اصلاندوز و پارس آباد اتفاق افتاد و باعث شد تا این عزیزان از طریق آشنا شدن با یک مجموعه موفق و مؤثر اقتصادی، برای آینده شغلی خود چشم اندازی ترسیم کرده و لحظات خوشی برای آنها رقم بخورد.

رضایی در ادامه به تشریح خدمات بهزیستی برای کارفرمایانی که از افراد جامعه هدف بکار گرفته اند پرداخته و گفت: سازمان بهزیستی در راستای فعالیت هایی که برای اشتغال جامعه هدف انجام می دهد، یک سری بسته های تشویقی را برای کارفرمایانی که هر فرد از جامعه هدف و تحت پوشش بهزیستی از جمله معلولین، فرزندان سازمان، بانوان سرپرست خانوار و ...را به کار گیرد، در نظر گرفته است. این مجموعه ها می تواند از ظرفیت وام های کم بهره گرفته تا پرداخت بیمه، باشد.

این مقام مسئول در رابطه با بیمه پردازی افراد تحت پوشش بهزیستی افزود: حق بیمه کارکنان صاحب معلولیت به مدت ۳۰ سال و زنان سرپرست خانوار به مدت ۵ سال به کارفرمایان پرداخت می شود و در کنار این موضوع، جبران خدمات کارگاهی معلولین و دیگر پرداخت های لازم نیز اتفاق می افتد.

وی بیان کرد: در حوزه توانمند سازی افراد در معرض آسیب، یکی از فعالیت های مؤثر در این زمینه؛ آموزش های تامین مالی خرد می باشد که خوشبختانه در سال گذشته، همزمان با هفته بهزیستی برای اولین بار در شهرستان پارس آباد برای گروه های مختلف در سطح روستا ها رقم خورد که خروجی های خیلی خوبی در زمینه توانمند سازی مهارتی، اجتماعی و اقتصادی داشت و امیدواریم که امسال شاهد نتایج بهتر و پررنگ تری در این زمینه باشیم.

گفتنی است: اجرای موسیقی های شاد و محلی، ماهیگیری و اهدای جوایز نقدی به نفرات برگزیده مسابقه و تمامی افراد تحت پوشش حاضر در جشنواره، از بخش های دیگر این برنامه بود.

کد خبر 83479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد