در رسانه| اجرای پویش سراسری «والده آگاه، فرزند ایمن» در آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی کارزار رسانه ای والده آگاه، فرزند ایمن در استان خبر داد و گفت: بی شک آگاه سازی خانواده و وجود یک والده آگاه در خانواده نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارد.

آسا نیوز |  فرگل صحاف روز یکشنبه گذشته در نشست موضوعی پویش پیشگیری از اعتیاد والده آگاه، فرزند ایمن که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: کارزار رسانه ای والده آگاه، فرزند ایمن پویش کشوری است که از ۳۰ خرداد تا ۵ تیر ماه همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور اجرا می شود.

وی گروه مخاطب این پویش سراسری را والدین عنوان کرد و پیشگیری از اعتیاد، کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظ را از اهداف اصلی اجرای پویش والده آگاه، فرزند ایمن برشمرد.

صحاف خاطر نشان کرد: راهبرد کلی این کمپین تحکیم خانواده در مقابل اعتیاد است. چرا که آگاه سازی خانواده و وجود یک والده آگاه در خانواده نقش موثری در پیشگیری از اعتیاد فرزندان دارد.

وی اضافه کرد: در این کمپین پیام هایی که گروه هدف آن نوجوانان هستند در فواصل زمانی مختلف خطاب به والدین اعلام می شود. این پیام ها می تواند جرقه مثبتی را در ذهن والدین در زمینه نظارت بیشتر بر فرزندان ایجاد کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تاکید کرد: کمپین «والده آگاه، فرزند ایمن» با نگاه پیشگیرانه قرار است والدین را آگاه و فرزندان را از بلای اعتیاد ایمن کند.

وی تصریح کرد: این کارزار و کارزارهای این چنینی در آگاه سازی جامعه بسیار حائز اهمیت هستند تا جامعه بداند موضوع استفاده و قرابت با مواد مخدر بلای بزرگی است.

صحاف با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از پنج آسیب اساسی در کشور است، افزود: کار فرهنگی و پیشگیرانه نقش مهمی در مقابله با اعتیاد بوده که با همکاری کلیه دستگاه های استان و فارغ از بودجه و نگاه های اداری می توان گام مهمی در پیشگیری از اعتیاد برداشت.

وی با تاکید بر اینکه بازخورد کار فرهنگی به سرعت و در کوتاه مدت به دست نمی آید، گفت: باید این برنامه را با یک رفتار عملیاتی در تمامی محیط های بخصوص در مدارس اجرا کنیم تا در بلند مدت شاهد نتیجه بخشی این اقدامات در بطن جامعه باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: کار رسانه ای، کار هوشمندی است و  در صورتی محقق می شود که سناریو کامل که جوانب مختلف را مدنظر داشته باشد، تدوین شود تا والدین و بچه ها بتوانند موضوع را از طریق فضای مجازی و حقیقی دریافت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: اعتیاد یک بلاست و عده ای بخاطر سوداگری و منفعت طلبی با تولید و پخش مواد، آرامش خانواده ها را نشانه می گیرند. برای این افراد فرقی ندارد که مصرف کننده چه سنی دارد. لذا وظیفه تمام اقشار است که با تمام توان نسبت به آگاه سازی عموم جامعه و بخصوص والدین مشارکت کنند.

کد خبر 82901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد