توانمندسازی، استقلال مالی و خودکفایی خانواده های کودکان کار یکی از اولویت های بهزیستی است

دکتر حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: 12ژوئن برابر با ۲۲ خرداد هر سال روز جهانی منع کار کودکان است وبه منظور افزایش آگاهی و جلوگیری از کار اجباری کودکان، این روز برای حمایت اجتماعی از کودکان برای پایان دادن به کار آنها نامگذاری شدو این اداره کل در نظر دارد به همین مناسبت همایش تخصصی حمایت از اطفال و نوجوانان با رویکرد منع کار کودکان رابرگزار نماید .

وی افزود: امسال نیز با توجه به شعار روز جهانی منع کار کودک «عدالت اجتماعی برای همه :چگونه با کار کودک پایان دهیم » نیازها و خواسته این قشر آسیب پذیر در جامعه برای رشد این عزیزان با همکاری دیگر نهادهای اجرایی باید در دستور کار قرار گیرد و همه ما وظیفه داریم برای رشد و پویا نمایی و همچنین توانمند سازی این قشر آسیب پذیر در جامعه با برنامه ریزی مدون تلاش کنیم.                                                                                                  

مدیرکل بهزیستی استان  با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که در جامعه وجود دارد تاکید کرد: کار کردن کودک با توجه به اقتضای سنّی که دارد در دراز مدت اثرات نامطلوبی از لحاظ جسمی و روحی خواهد گذاشت.

دکتر حسین آبادی افزود: امیدواریم با همت مسئولان و مشارکت مردم و خیرین نیکوکار بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت رفاه، آموزش و تحصیلی این عزیزان برداریم و روزی را شاهد باشیم که هیچ کودک کاری بواسطه نداشتن امکانات اولیه خانواده مجبور به کار در بیرون نباشد.

این مقام مسئول بیان داشت : امروزه تلاش‌های زیادی برای کاهش کار کودکان انجام می شود اما همچنان شاهد این کودکان در خیابان ها و اماکن مختلف شهری هستیم و امیدواریم  با توسعه و ارتقاء سطح سلامت روحی و روانی کودکان، آموزش مهارت های زندگی، تخلیه هیجانات منفی و کنترل خشم، تقویت اعتماد به نفس و ... از افزایش تعداد کودکان کار جلوگیری نماییم .

مدیر کل بهزیستی مرکزی اظهار کرد: شناسایی این کودکان با هدف توانمندسازی خانواده های آنها و بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده ها برای کاهش آسیب های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارائه مشاوره های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان و........از مهم ترین فعالیتهای بهزیستی است.   

محمد علی اله دادی معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مسئول انجمن مددکاری اجتماعی شعبه استان مرکزی با اشاره به شعار روزجهانی مبارزه با کار کودک گفت :به طور میانگین در دنیا به ازای هر 10 کودک یک کودک کار میکند اما در کشورمان آمار دقیقی نداریم و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور میتوان گفت آمارها رو به افزایش است و متاسفانه شاهدعادی شدن کار کودکان هستیم که این امر باعث به وجود آمدن پیامدهای ناگواری در آینده خواهد شد.                                                                                                                                         

اله دادی بیان داشت : وجود کودک کار یعنی محرومیت از بسیاری از امکانات بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و رفاهی و بروز آسیبهای اجتماعی در جامعه از جمله اعتیاد ، سرقت ، خشونت و ...فراموش نکنیم کودکان کار فقط کودکانی که در خیابان دیده میشوند نیستند بلکه در مشاغل سخت وزیان آور به صورت پنهانی کار میکنند که آمار دقیقی از آنها نداریم .                                               

وی افزود : بهترین راه کار برای تقلیل آمار کودکان کار سیاست گذاری ، حمایت های اجتماعی و قانونی است که در قالب قانون حمایت از اطفال و کودکان ، نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاههای عضو ستادساماندهی کودکان کار هستیم  .     

کد خبر 81622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد