توانمند سازی والدین کودکان کار با آموزش های فنی و حرفه ای

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نخستین کارگروه کودکان کار و خیابانی در سال جاری توانمندسازی والدین کودکان کار و خیابانی را راه حل مشکلات این کودکان عنوان کرد.

دکتر فرگل صحاف، ضمن قدردانی از ارگان های همکاری کننده با بهزیستی در راستای حل این معضل ابراز داشت: اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان در راستای توانمند سازی و اشتغال والدین کودکان کار جهت تامین معیشت نسبت به شرکت والدین آنان در دوره های حرفه آموزی در تبریز و شهرستان های بزرگ استان اقدام کرده است.

وی تشکیل شرکت های تعاونی توسط والدین این کودکان را جزو برنامه های آتی این کارگروه عنوان کرد که با برنامه ریزی اعضای کارگروه با در نظر گرفتن کلیه جوانب، به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان به حداقل رساندن حضور کودکان کار در خیابان را از اهداف اصلی این کارگروه عنوان کرد و ضمن قدردانی از کلیه ارگان ها خواستار همکاری بیشتر جهت رفع مشکلات تحصیل و معیشت این کودکان شد.

دستگاه‌های مسئول در سامان‌دهی کودکان کار کوتاهی نکنند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اینکه وضعیت کودکان کار در استان نسبت به دو سال گذشته بهبود یافته و کارهای خوبی انجام یافته است؛ گفت: در این راستا دستگاه های مسئول چه در بخش دولتی و یا خصوصی نباید در برنامه ریزی ها کوتاهی کنند.

تراب محمدی در کارگروه سامان‌دهی کودکان کار و خیابانی استان، گفت: تمام دستگاه ها و نهاد ها وظیفه دارند با تمام امکاناتی که در اختیار دارند برای حل معضلات و عارضه های اجتماعی که به هر نحوی ایجاد شده است تلاش کنند. اگر معضلاتی همچون کودکان کار مورد توجه قرار نگیرد در آینده گریبان گیر کل جامعه بوده و تمام خانواده ها را درگیر خودش خواهد نمود.

وی به معضل کودکان کار اشاره کرد و گفت: اگرکودکان کار ساماندهی نشوند، ممکن است به سمت ناهنجاری های اجتماعی همچون سرقت و اعتیاد بروند و یا اسیر افراد سودجو و فرصت طلب شوند و آینده آنها خراب شود.

محمدی اظهار داشت: کودکان کار با هدایت خانواده­‌ها و برای تامین معیشت به سمت این ناهنجاری هدایت می شوند و کارهایی همچون دستفروشی در خیابان را انجام می دهند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های متولی خانواده ها را به سمت مهارت آموزی سوق دهند. اگر خانواده ها مهارت آموز شوند و در حرفه ای دانش و مهارت بیاموزند می توانند از تسهیلات خود اشتغالی بهره ببرند و برای خودشان کسب و کار راه اندازی کنند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه ۱۳۹ آسیب اجتماعی وجود دارد گفت: اگر دستگاه ها و نهاد ها در امور اجتماعی به وظایف خودشان خوب عمل کنند، این موارد هیچگاه به سمت سیاسی و یا امنیتی بودن نخواهد رفت. هر جا نقصی اتفاق افتاده دلیل آن این است که کار فرهنگی در زمان مناسب انجام نشده است.

کد خبر 80163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد