در رسانه| دختران اردبیلی دهه کرامت را جشن گرفتند

اردبیل - ایرنا - دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با تجلیل از دختران نمونه و برتر عرصه‌های مختلف و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در اردبیل گرامی داشته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور عصر یکشنبه در جشن روز دختر در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل گفت: شهدا جان خود را به خدا هدیه کرده اند و خداوند مهربان به خاطر اینکه کریم و بخشنده است، هدیه شهدا را بی پاسخ نمی‌گذارد، بنابراین شهیدان، ثروتمندان واقعی جامعه هستند.

محسن صیاد ادامه داد: به هر یک از دختران عزیز پیشنهاد می‌کنم یک رفیق شهید انتخاب کنند و از وصیت نامه‌ها، نوشته‌ها و کتاب‌های آنان بهره‌مند شده و به ثروت واقعی برسند.

در این برنامه که به همت اداره کل بهزیستی و موسسه خیریه مهرپرور و برخی دستگاه‌های اجرایی اردبیل ترتیب یافته بود، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل و امیرپور مسئول موسسه خیریه مهرپرور نیز در سخنان جداگانه ای با تبریک روز دختر و دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را بهانه ای برای توجه به دختران جامعه دانسته و از استمرار خدمات رسانی حوزه های مدیریتی خود به جامعه هدف خبر دادند.

دختران اردبیلی دهه کرامت را جشن گرفتند

در این آئین از سخنرانی‌های کسالت بار خبری نبود و چند مسئولی که به روی سِن فراخوانده شدند، به تبریک این مناسبت بسنده کردند و شادی و سرور برنامه چشمگیر بود و بر همه بخش‌ها سنگینی می‌کرد.

مجری برنامه به آمادگی استان برای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان در مرداد ماه نیز اشاره کرد و سردار ناصر دستاری جانباز و یادگار هشت سال دفاع مقدس نیز در میان جمعیت حضور یافته بود و از سوی حاضران مورد احترام و احتشام قرار می‌گرفت.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجرای موسیقی ترکی و تجلیل از ۲۸ دختر برتر عرصه های علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و مدیریتی به بهانه ۲۸ سال زندگی چاک و بی آلایش حضرت معصومه (س) از بخش های متنوع این جشن بود و استقبال گرم مادران و خانواده ها تا پایان جشن از موثر و دلپسند بودن برنامه های تدارک دیده حکایت داشت.

در رسانه| دختران اردبیلی دهه کرامت را جشن گرفتند

در همین راستا عصر امروز همایش بزرگ «دختران مسجدی» هم همزمان با روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر با حضور اعضا و فعالان کانون های مساجد شهرستان اردبیل در مسجد رحمانیه پیرمادر برگزار شد.

حضور کاروان «سفیران کریمه» خادمان و پرچم مطهر حرم حضرت معصومه (س) از جمله بخش های معنوی این همایش بود که با استقبال حاضرین مواجه شد.

قرائت زیارت، مولودی خوانی، سخنرانی در وصف سیره حضرت معصومه (س) و توزیع نمک متبرکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در بین حاضرین از برنامه های حضور کاروان سفیران کریمه بود.

همچنین در این برنامه گروه سرود «یاران امامت و ولایت» کانون فرهنگی هنری الزهرا (س) نیز سرود تولیدی را اجرا کرد.

قرعه کشی در بین شرکت کنندگان، تجلیل از کسانی که اسمشان «فاطمه»، «کوثر» و «معصومه» و تجلیل دختران فعال در کانون ها از دیگر بخش های این مراسم بود که حدود ۱۰۰ نفر تجلیل شدند.

در رسانه| دختران اردبیلی دهه کرامت را جشن گرفتند

حضرت معصومه(س) با نام اصلی فاطمه، دختر امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) بود و در سال ۲۰۱ قمری به درخواست برادرش امام رضا(ع) و برای دیدار او از مدینه راهی ایران شد اما در راه ببه علت بیماری درگذشت و مدفن او به شکل زیارتگاهی در قم واقع شده است و روز ولادت آن بانوی پاک، روز دختر و آغاز دهه کرامت نامگذاری شده است.

کد خبر 80087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد