دشتی  | برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها ویژه زنان سرپرست خانوار در شهرستان دشتی برگزار شد

مراد زارع رییس بهزیستی از برگزاری برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها ویژه زنان سرپرست خانوار در شهرستان دشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ،مراد زارع ضمن گرامیداشت دهه کرامت عنوان کرد: این برنامه با موضوعاتی چون سلامت وپیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت دستگاه عضلانی –اسکلتی، سلامت بینایی وشنوایی، ژنتیک ومشاوره ژنتیک ، پیشگیری از حوادث به گروه هدف آموزش داده شده است.

وی اضافه کرد: بروز معلولیتهای مختلف در کودکان هزینه های مالی و روانی بسیاری را بردوش خانواده و جامعه تحمیل می کند. سازمان بهزیستی متولی خدمت رسانی و توانبخشی معلولین از نزدیک با فشارهای روانی و اقتصادی خانواده های دارای عضو معلول آشنا است و به تجربه و تحقیق در یافته است که بهترین و موثر ترین راهبرد برای کنترل معلولیتهای گوناگون پیشگیری از بروز معلولیت است.

رییس بهزیستی شهرستان دشتی بیان کرد: بخشی از معلولیتها به دلیل عوامل محیطی در دوران بعد از تولد بروز می کنند لذا آگاه نمودن خانواده ها در مورد روشهای پیشگیری از معلولیتها تا حد قابل توجهی می تواند زمینه های رشد سالم کودک را فراهم نموده و از بروز معلولیت و ناتوانیهای بعدی جلوگیری نماید.

زارع، پیشگیری از معلولیت ها را از ماموریت های اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: برنامه های آگاه سازی، رصدمعلولیتها، غربالگری ژنتیک، تنبلی چشم و غربالگری شنوایی نوزادان در راستای نیل به این مهم اجرا می شوند.

گفتنی است  تعداد ۳۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در این برنامه شرکت و از آموزش های لازم بهره مند گردیده اند.

کد خبر 80050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد