عرضه صنایع دستی مراکز توانبخشی در هفتمین جشنواره کشوری کوچ

مرکز توانبخشی روزانه بچه های آسمان شهرستان لنده؛ با آثار و صنایع دستی حاصل کار جامعه هدف بهزیستی ، با حضور در هفتمین جشنواره کشوری کوچ آثار ماندگار و با کیفیتی را عرضه داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: کریم رهیده معاون توانبخشی بهزیستی استان با حضور در  جشنواره و اعلام این خبر افزود؛ بهزیستی استان دارای 10 مرکز حرفه آموزی و 2  مرکز جامع روزانه و یک کارگاه تولیدی حمایتی بوده، که در همه این مراکز دست ساز ها و صنایع دستی و هنری ارزشمند با قابلیت فروش و رقابت در بازار آزاد تولید می شود. 


رهیده در ادامه  افزود: در مراکز  حرفه آموزی ، افراد دارای معلولیت بر اساس توانمندی و نوع معلولیت به گروههای مختلف در سطح پیش حرفه  ، حرفه و با توجه به علایق و توانمندی علاوه بر آموزش حرفه های مختلف، خدماتی شامل؛ روانشناسی و مشاوره، کاردرمانی، گفتار درمانی و آموزش مهارتهای خودیاری مهارتهای اجتماعی و مهارتهای بازی،  انجام می گیرد و افراد بعد از آموزش پیش حرفه، به کارگاه ورود پیدا خواهند کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به استقبال خوب مردم از صنایع دستی جامعه هدف بهزیستی استان ،گفت: تولید آثار هنری و صنایع دستی توسط افراد دارای معلولیت علاوه بر بحث فروش و اشتغالزایی ،  باعث توانمندی اجتماعی و حرفه ای و توانبخشی جسمی و ایجاد انگیزش خواهد شد .

معاون توانبخشی ضمن تقدیر از عملکردهای مدیرکل در بحث حمایت جامعه هدف ،افزود: فروش محصولات و دست ساخته های مددجویان، یکی از دغدغه‌های اصلی مراکز حرفه آموزی جامعه هدف بهزیستی بود که خوشبختانه با پیگیری مدیرکل محترم و با حمایت خیرین برای اولین بار ایجاد بازارچه دائمی  در استان کلید خورد.

کد خبر 79786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد