حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به مناسبت روز بیماری های خاص و صعب العلاج پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی متن پیام به شرح زیر است:

در تقویم ایرانی ۱۸ اردیبهشت، به‌منظور ساماندهی و ارتقای وضعیت بیماری‌های خاص در زمینه‌های مختلف درمانی، دارویی، آموزشی، پیشگیری و اجتماعی، به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نام‌گذاری شده است.

بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در گروه بیماری‌هایی قرار می‌گیرند که شرایط درمانی ویژه‌ای نیاز دارند با توجه به کمیاب بودن داروهای موردنیاز مبتلایان به این دسته از بیماری‌ها و پرداخت هزینه‌های بالا موجب می‌شود که گاهی این بیماران از درمان منصرف شوند. درواقع این بیماری‌ها هزینه‌های سنگین اقتصادی، روانی و اجتماعی بر خانواده‌ها، بیماران و نظام سلامت تحمیل می‌کنند که از طریق پوشش بیمه‌ای تا حد زیادی از سنگینی بار آن‌ها کاسته می‌شود.

سازمان بهزیستی تلاش می کند تا با انجام مشاوره های ژنتیک، غربالگری قبل از تولد، ارتقاء سطح آموزش بهداشت همگانی و نظارت مستمر بر اماکن مرتبط با سلامت تحت نظر بهزیستی از این بیماری های غیرواگیردار و واگیردار پیشگیری نماید و از هزینه های سنگین اقتصادی که بر دوش این خانواده هاست جلوگیری کند.

به مناسبت این روز جا دارد که از تمامی زحمات و تلاش های همکاران محترم در حوزه های پیشگیری و مراکز توانبخشی و مراقبت که خالصانه و بی منت مشغول خدمت هستند، قدردانی نموده و از خداوند متعال برای این قشر خدوم و زحمت کش توفیق روز افزون و سلامتی مسئلت نمایم.

                                                                                                                         حامد رضایی

                                                                                                           مدیرکل بهزیستی استان اردبیل

کد خبر 79008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد