در رسانه |ارائه رایگان خدمات مشاوره به مناطق محروم استان همدان

همدان- مسئول فنی مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان گفت: خدمات این مرکز از جمله مشاوره فردی و گروهی به صورت رایگان در مناطق محروم استان ارائه می‌شود.

زهرا شایسته‌فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک روز روانشناس و مشاور اظهار کرد: مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان با هدف ارتقای سلامت روان و بهداشت روان هم استانی‌های عزیز به صورت عام‌المنفعه شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه حدود یک سال از فعالیت این مرکز می‌گذرد، افزود: این مرکز حدود صد مشاور را موفق شده است که جذب کند و این مشاوران دارای ویژگی‌های تعهد، تخصص روانشناسی و مقید به آداب دینی و اسلامی هستند.

مسؤول فنی مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای مشاوران نیز گفت: اساتید برجسته‌ای از تهران، همدان و قم در این دوره‌ها که به مدت یک سال و نیم برگزار شد، حضور داشتند.

شایسته‌فرد خاطرنشان کرد: علاوه بر این مشاوران ما دوره‌های دانش‌افزایی هم سپری کرده‌اند که مدرک شرکت در این دوره‌ها هم به آنها اعطا شده است.

وی با اشاره به سرکشی و نیازسنجی از مناطق محروم استان، افزود: ما به این مناطق مشاور اعزام می‌کنیم و موفق شدیم هر منطقه را متناسب با نیاز روانشناختی آن ارتقا ببخشیم.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌های روانشناختی برای همه سنین، تست‌های استعدادیابی در همدان و مناطق محروم استان، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای کارکنان ادارات، حضور در مدارس مختلف و تشکیل ۱۴ کارگروه روانشناختی را از دیگر خدمات این مرکز برشمرد.

شایسته‌فرد ادامه داد: برای مثال کارگروه کودک و نوجوان در مدارس به صورت رایگان مهارت‌های زندگی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهند و کارگروه ازدواج در زمینه ازدواج با ارائه طرح‌های خوب مشغول به فعالیت هستند ضمن اینکه مشاوره‌های پیش از ازدواج رایگان هم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کارگروه اعتیاد، بالینی فضای مجازی و تحصیلی و شغلی از جمله کارگروه‌هایی است که ارائه خدمات دارند، اضافه کرد: در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره‌ای در مرکز با قیمتی کمتر از قیمت مصوب سازمان نظام روانشناسی ارائه می‌شود.

شایسته‌فرد خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با شماره تماس ۰۹۱۸۲۰۰۱۷۷۰ برای بهره مندی از خدمات روانشناختی ما تماس حاصل کنند.

مسئول فنی مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان ادامه داد: این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی، برگزاری کارگاه‌های مختلف و ارائه خدمات استعدادیابی و استعدادسنجی و سنجش شخصیت است که در صورت درخواست این خدمات به صورت رایگان به مناطق محروم هم ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: مرکز جامع تحکیم خانواده با توجه به افزایش طلاق و سست شدن بنیان خانواده دغدغه این را پیدا کرد تا بهداشت روانی خانواده‌ها و ارتباط سالم بین اعضای خانواده را پیگیری کند و با توجه به نیازسنجی در روستاها متأسفانه متوجه شدیم نه تنها در شهرستان‌ها این بحران وجود دارد بلکه در روستاها هم مشکلات تحکیم بنیان خانواده و انحرافات جنسی و مشکلات دوره بلوغ در حال رشد است و ضروری است تا یک حرکت جدی برای ارتقای سلامت روان خانواده‌ها داشته باشیم.

مسئول فنی مرکز جامع تحکیم خانواده استان همدان گفت: ۸ مجموعه در کنار هم با محوریت خانواده در مرکز جامع تحکیم خانواده مشغول فعالیت هستند و این هم افزایی بسیار پربار بوده و کارگاه‌های روانشناسی زیادی در مناطق محروم و در سطح مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها برگزار شده است

کد خبر 78503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد