در رسانه |213 میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از پرداخت ۲۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیرپوشش این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات زمینه اشتغال ۲ هزار و ۳۱۳ نفر از مددجویان فراهم شده است.

یاسر عزیزی سعید روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مبلغ تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان است که به تعداد ۷۴۶ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۹۵۶ پرونده در حوزه توانبخشی و ۶۱۱ نفر از معتادان بهبود یافته پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال گذشته برای اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان همدان مصوب و ابلاغ شد که حدود ۷۰ درصد آن معادل ۲۱۳ میلیارد تومان جذب شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: تسهیلات اشتغالزایی با اعتبار دولتی و کارمزد چهاردرصد برای ایجاد فرصت های شغلی برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی پرداخت می شود که در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات با همکاری ۱۵ بانک‌ عامل پرداخت شده است.

عزیزی سعید افزود: پرداخت این تسهیلات با همکاری تعداد ۱۶ بانک عامل پیش بینی شده بود که تعداد ۱۵ بانک عامل با این اداره کل تعامل مطلوب داشتند.

وی ادامه داد: در خصوص مبلغ تسهیلات اشتغالزایی برای سال جاری تاکنون بخشنامه ای از کشور ابلاغ نشده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآوری کرد: جامعه هدف بهزیستی شامل معلولان زیرپوشش، زنان سرپرست خانوار، بهبود یافتگان، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرزندان مستقل بهزیستی، معلولان و کارفرمایان هستند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: زمینه اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در بازار کار با مشارکت یک تیم مددکاری در سطح استان بررسی و تسهیل می‌شود و آغاز مراحل پرداخت تسهیلات بانکی به مددجویان برای ایجاد اشتغال منوط به تایید این تیم کارشناسی است.

عزیزی سعید با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیردولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی افزود: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند به ازای هر نیرو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی را یکی از اولویت های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان دانست و گفت: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 78403

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد