لزوم هم افزایی و اشتراک مساعی هنرمندانه و هوشمندانه در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای

در نخستین نشست شورای فرهنگی و رسانه ای در سال جاری اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، بر هم افزایی و تشریک مساعی ارگان ها در زمینه فعالیت های فرهنگی و رسانه ای تاکید شد.

در این نشست که با حضور اعضای شورا در محل اداره کل بهزیستی استان برگزار شد؛ دبیر شورا با تشریح اهداف و شرح وظایف شورای فرهنگی و رسانه ابلاغی سازمان بهزیستی، نقش فعالیت های فرهنگی و رسانه ای در ارتقاء فرهنگ عمومی و گسترش دسترسی جامعه هدف به اطلاعات را مهم خواند و بر لزوم بهره مندی و استفاده از فرصت‌های بی بدیل حوزه رسانه تاکید کرد.

جواد آهنگری برنامه‌ریزی جامع به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را با پیوند فعال و گسترش مناسبات سازمان با نهادهای علمی، دانشگاهی، فرهنگی و مردمی امکان پذیر دانست و گفت: برنامه ریزی جامع به منظور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، آسیب شناسی و بررسی وضعیت فرهنگی سازمان، پیش بینی راهکارها برای بهبود وضعیت براساس شناخت تهدیدها و فرصت ها، انسجام بخشی برنامه‌های کلان اطلاع رسانی با هدف ارتقاء فرهنگ عمومی و گسترش دسترسی جامعه هدف به اطلاعات و اطلاع رسانی شفاف از برنامه ها و عملکرد سازمان و بررسی و تصویب راهکارهای ارتقاء ماهیت رسانه ای سازمان از جمله اهداف، ماموریت ها و شرح وظایف این شوراست.

لزوم هم افزایی و اشتراک مساعی هنرمندانه و هوشمندانه در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای
   لزوم هم افزایی و اشتراک مساعی هنرمندانه و هوشمندانه در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای

وی همچنین برگزاری دوره ها و کارگاه‌های آموزشی همسو از جمله "سواد رسانه ای" و نشست‌های مشترک با نخبگان فرهنگی و رسانه را در کسب تکنیک های عملی و مهارتی موثر خواند.

آهنگری همچنین با بیان اهمیت بررسی نحوه ارتقای تعامل حوزه های تخصصی بهزیستی، حضور نمایندگان سایر حوزه ها و برگزاری نشست های کاری را به صورت منظم، یادآور شد .

زهرا باقری مسئول امورفرهنگی بهزیستی استان نیز با بیان امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین این اداره کل و تعدادی از نهادهای دیگر در راستای اجرای مشترک برنامه های فرهنگی برای جامعه هدف به ویژه برای فرزندان مقیم خانه های نگهداری ابراز داشت: لزوم برگزاری دوره های فرهنگی برای مربیان خانه ها و خانواده های کارکنان نیز از اموری است که باید در اجرای برنامه ها مد نظر قرار گیرد.

لزوم هم افزایی و اشتراک مساعی هنرمندانه و هوشمندانه در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای
  لزوم هم افزایی و اشتراک مساعی هنرمندانه و هوشمندانه در فعالیت های فرهنگی و رسانه ای

لزوم انسجام بخشی و گسترش برنامه‌های فرهنگی و فرهنگ کتابخوانی در بین کارکنان و فرزندان بهزیستی نیز از نکات مهمی بود که توسط مهدی بلوری رئیس اداره فناوری اطلاعات، امنیت، فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی طرح شد.

وی اظهارداشت: سنجش و پیشبرد نیازهای فرهنگی کارکنان و جامعه هدف با تدوین برنامه ها و خط مشی های متناسب و منسجم و بهره‌گیری از تجارب نخبگان موثر خواهد بود.

مقصود پاشازاده معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان نیز با بیان اهمیت و اهداف تشکیل شورای فرهنگی و رسانه، هدف گذاری جدید و ایجاد فضای اثرگذار را خاطرنشان کرد.

وی استفاده از نوآوری‌ها، خلاقیت ها و همچنین انسجام بخشی و گسترش مناسبات را در این امر مهم دانست و بر لزوم نهادینه کردن این امور و خارج کردن از حالت کلیشه ای و اجرای طرح ها به صورت برنامه ریزی دقیق و موثر تاکید کرد و حمایت این معاونت را از کلیه برنامه های تدارک دیده شده در شورای فرهنگی و رسانه، ابراز داشت.

صالح علیلو مسئول بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز بر برنامه ریزی آگاهانه، هدفمند و دقیق جهت اجرای طرح ها و برنامه‌های فرهنگی  تاکید کرد.

وی خواستار بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، در امر نشاط آفرینی، مهارت‌آموزی و همچنین ترسیم و ارایه فعالیت های فرهنگی متناسب با اولویت ها شد.

کد خبر 77860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد