۶۰ کودک دارای اختلال اتیسیم تحت حمایت بهزیستی استان سمنان

معاون توانبخشی بهزیستی استان: ۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اتیسم تحت نظارت بهزیستی در استان فعال می باشد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان دکتر معصومه میراج معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره با نامگذاری دوم آوریل به نام روز جهانی آگاهی اوتیسم گفت:بیماری اوتیسم به واسطه مجموعه‌ای از رفتارهای مشخص تعریف شده و به صورت یک طیف بوده که بر افراد مختلف به شکل و درجات متفاوت تاثیر می‌گذارد. درحالیکه هیچ دلیل واحدی برای اوتیسم شناخته نشده، تشخیص‌های زودهنگام، به افراد، در دریافت حمایت و خدماتی که نیاز دارند کمک می‌کنند. این حمایت‌ها، کیفیت زندگی و فرصت‌های بیشماری را برای آنها فراهم می‌نمایند.

وی با بیان این مطلب که ۶۰ کودک دارای اختلال طیف اتیسم بصورت روزانه از خدمات توانبخشی و آموزشی بهزیستی استان بهره مند و خدمات دریافت می کنند ادامه دادند: ۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اتیسم تحت نظارت بهزیستی در استان فعال می باشند که تیم توانبخشـی این مراکز شامل روان شناس بالینی، کاردرمانگر، گفتاردرمانگر و مربی آموزشی بوده و در این مراکز طبق دستورالعمل های آموزشی در حوزه توانبخشی خدمات، مداخلات مرکز محور و خانواده محور، به کودکان و خانواده آن ها ارائه می گردد و کودکانی که در مراکز مذکور تحت برنامه های آموزشی و توانبخشی قرار می گیرند بعد از آموزش متناسب با شرایط، به مهد و مدارس عادی، استثنایی، مراکز توانبخشی حرفه ای، کارگاه تولیدی حمایتی و یا مراکز حمایت شده شغلی ارجاع می گردند.

وی در پایان ضمن درخواست از خانواده های بمنظور پیگیری و جدیت در امر آموزش این کودکان ابراز داشتند: غربالگری اختلالات طیف اتیسم در پایگاه تحت نظارت بهزیستی استان بصورت روزانه انجام و افراد تحت حمایت از کلیه خدماتی که به افراد دارای معلولیت ارائه می شود بهره مند می گرددند .

کد خبر 76690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد