شاهرود | ۴۰ کودک مبتلا به اتیسم تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان

مددجویان دارای اختلال طیف اتیسم مانند سایر معلولین از خدمات بهزیستی برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اشاره با نامگذاری دوم آوریل به نام روز جهانی آگاهی اوتیسم گفت: اوتیسم یک اختلال عصبی رشدی است که در سه سال اول زندگی بروز می کند و مادام العمر است و شاخصه ی اصلی آن نقص در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه ای و خزانه ی رفتاری، حرکتی و... محدود می باشد.

وی ادامه داد: اوتیسم در رده بیماری های پنهان قرار دارد و قدم اول برای درمان می تواند شناسائی علائم اوتیسم در فرزند خود و یا اطرافیان باشد که این امر بسیار حساس و حیاتی است.

جهانسیر با بیان اینکه تاکنون ۴۰ کودک مبتلا به اوتیسم تحت حمایت بهزیستی شهرستان قرار گرفته اند گفت:۲۲ نفر از این کودکان که سن پایین چهارده سال می باشد در مرکز توانبخشی خانه اوتیسم شاهرود خدمات توانبخشی، روانشناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی و آموزشی را دریافت می نمایند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از هزینه های سنگین آموزشی و توانبخشی این کودکان سخن به میان آورده و افزود: به ازای هر کودک که در مراکز توانبخشی اختلال طیف اوتیسم آموزش می بیند 

جهانسیر در پایان یادآور شد:مددجویان دارای اختلال طیف اوتیسم همانند سایر معلولین از خدمات بهزیستی از جمله دریافت مستمری، کمک هزینه درمان، کمک هزینه مناسب سازی، کمک هزینه مسکن، تسهیلات خوداشتغالی برای خانواده یا فرد مبتلا به اوتیسم و... را دریافت می کنند.

کد خبر 76647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد