شهرقدس| رشد ۲۰ درصدی غربالگری بینایی

غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان قدس نسبت به سال گذشته رشد کمی ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علی جعفری مجری طرح غربالگری بینایی در شهرستان قدس گفت: در راستای اجرای طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در این شهرستان در قالب ۷۴ پایگاه شهری، ۴ پایگاه روستایی با مشارکت حدود ۹۵  نفر مربی آموزش دیده اجرا شد.
جعفری افزود: جمع کل غربالگری اولیه در پایگاه های غربالگری ۱۷ هزار ۲۳۷ نفر کودک بوده است که پس از معاینه به کودکان سالم کارت سلامت بینایی تحویل و کودکان مشکوک برای معاینه تخصصی به ۴ نفر از اپتومتریست های طرف قرارداد بصورت رایگان ارجاع شدند.

شهرقدس| رشد ۲۰ درصدی غربالگری بینایی

جزئیات آمار کودکان مشکوک شناسایی شده بدین شرح می باشد: جمع آمار مشکوکین شناسایی شده هشتصد و ۵۷ نفر، کودک سالم چهارصد و ۱۰ نفر، افراد شناسایی شده دارای تنبلی چشم ۲۹ نفر، افراد دارای اختلال عیوب انکساری سیصد و ۱۷ نفر، اختلال استرابیسم ۱۲ نفر، سایر اختلالات ۴ نفر و افراد نیاز به عینک ۸۵ نفر شناسایی شدند.

مجری طرح عنوان کرد: با توجه به اهمیت و رسالت این برنامه با غربالگری و تشخیص به موقع ۲۹ نفر از کودکان دارای تنبلی چشم امکان درمان این کودکان در سنین ۳ تا ۶ سالگی میسر گردید که در غیر اینصورت با توجه به ماهیت پنهان این اختلال امکان نابینایی و کم بینایی این کودکان در آینده وجود داشته و لذا از افزوده شدن به آمار جامعه معلولین شهرستان پیشگیری گردید.

کد خبر 76232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد