جلسه گروه کاری کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی استان

بهزیستی براساس قوانین توسعه در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظایفی را با اولویت پیشگیری و مداخلات به هنگام بر عهده دارد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان پنجمین جلسه گروه کاری آسیب استان با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی بهزیستی استان درسالن شهید فیاض بخش برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی ضمن خیر مقدم و تبریک اعیاد شعبانیه هدف از تشکیل این کارگروه را تدوین، برنامه ریزی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی بیان گفتند : نیاز است بمنظور تحقق اهداف و برنامه ها مصوبات جلسات تا حصول نتیجه پیگیری شود .

وی افزود: بهزیستی براساس قوانین توسعه در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وظایفی را با اولویت پیشگیری و مداخلات به هنگام بر عهده دارد و بر همین اساس فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه پیشگیری، مداخلات و اقدامات به موقع در حوزه آسیب‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به رصد آسیب‌های اجتماعی و تاکید بر برگزاری مستمر جلسات و لزوم تاسیس یک مرکز به منظور ثبت، گزارش و تحلیل آسیب های اجتماعی ادامه دادند: با وجود چنین مرکزی می توان نقشه راه مشخصی در موضوع آسیب ها تدوین و اجرا کرد و این کار کمک می‌کند تا اولویت آسیب‌های اجتماعی را در استان و شهرستان های تابع درست شناسایی و برنامه‌های عملیاتی را چه در سطح پیشگیری و چه در سطح مداخلات براساس اولویت‌ها و نیازها به صورت هدفمند برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل بهزیستی: طرح جامع پیشگیری از خودکشی نیز یکی دیگر از طرح‌های جامعی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال انجام است در این طرح از شناسایی تا مداخله به هنگام انجام می‌شود. همچنین غربالگری‌هایی که در میان افراد پرخطر و پر ریسک انجام می‌شود و آموزش‌ها و آگاه‌سازی‌هایی که برای جمعیت عمومی انجام می‌شود از دیگر اقدامات در طرح جامع پیشگیری از خودکشی است. سایر برنامه‌ها از جمله برنامه مشارکت اجتماعی نوجوانان که سال آینده این برنامه تبدیل به باشگاه سلامت اجتماعی نوجوانان خواهد شد که عملکرد و کارکردهای متفاوت با آنچه تاکنون انجام شده است را دارد.

منطقی درباره اینکه در حال حاضر چه آسیب‌هایی در صدر آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: باتوجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی و علل آسیب‌های اجتماعی مدام در حال تغییر بوده و در عین حال چند عاملی است بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که ممکن است که یک آسیب که امروز در صدر و اولویت است در مطالعه بعدی و ثبت اطلاعات بعدی همین جایگاه را داشته باشد بنابراین از دید ما همه آسیب‌های اجتماعی در اولویت هستند اما از دید برنامه‌ای این موضوع متفاوت است و مسلما وقتی آسیب‌های اجتماعی را رصد می‌کنیم آسیبی را که از نظر سنی و جنسی رتبه‌های پایین‌تری را به خود اختصاص می‌دهد مسلما نیازمند مداخلات و اقدامات سریعتر بوده و نوع اقدامات و مداخلات نیز متفاوت است.

کد خبر 75225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    باسلام وعرض ادب،کاهش آسیب امریست که بایدباتوجه واستفاده ازافرادی که باطیفه آسیبدیده جامعه بعنوان یک امدادرسان اعتماده فردآسیبدیده راجلب کرده ودرراستای پایش وازبین بردن آسیبی که فرددرگیراست تلاش کنددرشهرستان شاهرودمتاسفانه باوجودمرکزتازه تاسیس(راه سبز)این واژه کاهش آسیب درخوراین موسسه نیست چون خودش موجب بروزآسیبهاست تجربه ۱۲ساله اینحقیراستکه دارم دادمیزنم آی برادردینی من آدرس اشتباه داریدمیرویدهستندمراکزی که خودترویج شیوهای استفاده موادمخدرهستندآمارهای کذب میدهندازپذیرش واراعه اقلام بهداشتی به جمعیت هدف سرباز؛زده اندتمامه اینهاباسندقابل پیگیریست ولی دسته ماکوتاهوخرمابرنخیل کسی پایش نمیکندکه مال بیت المال کجاودرچه رسته ایی خرج میشودهمیه مامسعولیم وبایدجوابگوباشیم هرکه داندعملش حیه الاخیرالعمل

    پاسخ سایت: موارد شما پیگیری و واحد بازرسی نیز با شما تماس گرفته است

خدمات الکترونیک پرکاربرد