در رسانه| کارزار رسانه‌ای بهزیستی زنجان برای پیشگیری از اعتیاد آغاز شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طرح ملی کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان "والد آگاه، فرزند ایمن" در استان به منظور پیشگیری اولیه از اعتیاد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلمان حسینی روز سه شنبه در نشست خبری، افزود: این کارزار با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور سعی دارد به والدین یادآوری کند که با پیوند قوی بین والدین و فرزندان خطر آسیب های اجتماعی و اعتیاد در خانواده کمتر می شود.

وی با بیان اینکه این کارزار تا ۱۵ اسفند در مکان های عمومی و پرتردد، بیلبوردها و فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و سطح شهر با اعضای تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد ادامه دارد، اضافه کرد: اهداف عملیاتی این کارزار، افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد و اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان است.

این مسوول با بیان اینکه گروه مخاطب این کارزار، والدین و محور پیام، شناخت دوست فرزند است، گفت: پیشگیری از سوء مصرف مواد از طریق خانواده می تواند با پیشگیری و کاهش سایر رفتارهای ناسالم همراه باشد.

حسینی افزود: وجود یک والد آگاه در خانواده بدون شک می تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان ایفا کند و خانواده ها می توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضای امن خانوادگی، راهنمایی و قانونگذاری مناسب و نظارت بر فرزندان، آنان را از رفتارهای مشکل ساز و پر خطر از جمله مصرف مواد و بزهکاری دور نگه دارند.

این مسوول به مرکز خط ملی اعتیاد اشاره کرد و گفت: این مرکز به شماره ( ۰۹۶۲۸ )، راهنمایی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را انجام می دهد و در صورت نیاز افراد را متناسب با نیازهایشان به مراکز درمان دارای مجوز رسمی ارجاع می دهد.

وی با بیان اینکه وظیفه بهزیستی درمان اعتیاد نیست بلکه بر پیشگیری تمرکز دارد، افزود: اطلاع رسانی به گروه مخاطب با والدین در خصوص توجه به فرزندان، افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد و حساس سازی و آگاه سازی از جمله اهداف و راهبردهای این سازمان در این زمینه اعلام شده است.

آغاز فعالیت پویش عید رمضان در زنجان

معاون مشارکت های مردمی و موسسات غیردولتی بهزیستی استان زنجان نیز در این نشست، گفت: "پویش عید رمضان " با هدف جذب مشارکت خیران و مردم نوعدوست زنجان استان آغاز شده که سازمان‌ها و دستگاه های مختلف نیز می توانند در راستای تامین بسته های معیشتی ویژه جامعه هدف و اقشار کم برخوردار تا نیمه ماه شعبان همکاری کنند.

رضا نوروزی افزود: افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی‌سرپرست و اقشار آسیب پذیر از جمله گروه هدف این پویش هستند و اشاعه فرهنگ خیرخواهی و نوع‌دوستی، تکریم ایتام و نیازمندان، آگاه‌سازی جامعه با خدمات گسترده و متنوع سازمان و ایجاد امید و حس نوع‌دوستی در دل مددجویان از اهداف اجرای این طرح است.

وی یادآوری کرد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی هستند و این پویش با یاری موسسات غیردولتی و خیریه تحت نظارت برگزار می‌شود.

نوروزی افزود: در زمان حاضر ۲۱ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کند و یاری خیران به این گروه می تواند مشکلات بسیاری از مددجویان را حل کند.

وی یادآوری کرد: خیران و نیکوکاران می توانند از طریق کد دستوری #۲۵۰۰۰*۶۶۵۵* و شماره کارت ۲۱۶۸-۷۱۷۸-۹۵۷۰-۶۳۶۷ و شماره‌حساب ۴۱۶۸۰۳۴۵۴۱۷۶۶۵۴۸ به جامعه هدف بهزیستی کمک کنند.

کد خبر 74993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد