برگزاری کارگاه توانمند سازی مدیران سازمان های مردم نهاد در بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان در جهت توانمند سازی مدیران و سازمان های مردم نهاد، مراکزاقامتی و بهبودی، درمان و بازتوانی معتادین و اثر گذاری کارگاه تخصصی در سطح استان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی،   کارگاه توانمند سازی مدیران و مسئولان سازمان های مردمی نهاد با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل ومعاون امور توسعه پیشگیری در محل مرکز آموزش تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

منتظر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضمن قدردانی از تلاشهای  صورت گرفته در رابطه با پیشگیری از اعتیاد در تمامی واحدهای اقامتی، بازتوانی، درمان و بهبودی میان مدت گفت: بحث مقابله با مواد مخدر  پدیده ای  اجتماعی محسوب می گردد و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر در حیطه مسئولیت های اجتماعی اقدامات لازم  انجام داد و باتوجه به اینکه در دستیابی به جامعه ای عاری از هرگونه اعتیاد نیازمند همراهی و مشارکت تمامی آحاد جامعه هستیم در برخی از موارد ما شاهد هستیم که افراد با آگاهی به سمت مواد مخدر رفته اند و بازیابی و ترمیم این افکار بسیار سخت و زمان بر خواهد بود لذا لازم است تکنیک ها، دانش، روش ها و تاکتیک های جدید جایگزین برنامه قبلی شوند تا اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان  ما هم بهتر است اقدامات پیشگیرانه با جدیت دنبال شوند همچنین آگاهسازی گسترده و در حد اجتماعی و وسیع اتفاق بیفتد و در کنار این ها افراد و مبتلایان از حمایت های لازم بر خوردار گردند.

در ادامه، حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به برخی از اقدامات وفعالیت های صورت گرفته در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد توسط شرکای اجتماعی سازمان و سازمانهای مردم نهاد گفت: اجرای ۹ طرح پازک در سطح استان و برگزاری ۲۶ مورد طرح کیان در سطح شهری و روستایی از جمله این فعالیت هایی هستند که اجرای این برنامه ها از طریق تمامی شرکای اجتماعی با قوت تداوم دارد.

مدیرکل بهزیستی استان از فعالیت ۱۲ انجمن پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح استان خبر داد وگفت: در حال حاضر ۶ واحد انجمن ترک اعتیاد و ۴ مورد هم انجمن کاهش آسیب اعتیاد در سطح استان خدمات مختلف به توانخواهان ارائه می نمایند.

رضایی در بخش دیگر از سخنان خود در رابطه با فعالیت کمپ ها و مراکز اقامتی، بهبودی و بازتوانی معتادین افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ مرکز سرپایی، ۲ مرکز جامع درمان، بهبودی و بازتوانی معتادین، ۲ مرکز درمان مدار تی سی و ۸ واحد هم کمپ ترک اعتیاد در حال فعالیت می باشند.

وی در خصوص توانمند سازی و کمک به کسب استقلال فردی معتادین بهبود یافته هم تصریح کرد: تعداد ۱۳۰ نفر از معتادینی که موفق به ترک اعتیاد شده بودند موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی و بازگشت به کسب و کارهای خود شدندهمچنین در همین زمنیه ۲ نفر از کارفرمایانی که معتادین بهبود یافته را بکار گیری کرده بودند از خدمات بانکی بهره مند گردیدند.

گفتنی است در این کارگاه  تدریس و بحث تخصصی در خصوص آموزش نحوه پروژه نویسی و ارتقاء دانش و مهارت افزایی در پیشگیری اولیه از اعتیاد صورت پذیرفت.

کد خبر 74713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد