دیدار صمیمی جمعی از مسئولین مراکز ترک اعتیاد شهرستان بویراحمد با مدیرکل بهزیستی استان

دیدار صمیمانه تعدادی از مسئولین و صاحب امتیاز مراکز ترک اعتیاد اجباری، تبصره ۲ و مراکز ترک اعتیاد اختیاری شهرستان بویراحمد به نمایندگی از تمامی مسولین مراکز استان  به مناسبت روز پدر و دهه مبارک فجر با مدیرکل بهزیستی استان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد: صبح امروز 19 بهمن 1401؛ تعدادی از مسئولین و صاحب امتیازان مراکز ترک اعتیاد اجباری، تبصره ۲ و مراکز ترک اعتیاد اختیاری شهرستان بویراحمد (مرکز گذری شلتر؛ مسئول مرکز TC؛ مسئول مرکز جامع؛ مسئول مراکز اقامتی درمان اعتیاد) به نمایندگی از تمامی مراکز ترک اعتیاد شهرستان بویراحمد، با هدف تبریک روز پدر و دهه مبارک فجر با مدیرکل بهزیستی استان دیدار کردند.

در این دیدار صمیمی ، حمیدزاده مسئول مرکز گذری شلتر شهرستان بویراحمد، به نمایندگی از تمامی مراکز، ضمن تشکر از عملکرد مطلوب اداره کل بهزیستی، معاونت پیشگیری و اداره بهزیستی شهرستان بویراحمد، گفت: تشکر ویژه ما از  مدیرکل بهزیستی استان بخاطرمشخص کردن راهی درست و هدفمند، که موجبات تحولی مثبت و خیره کننده در مراکز ترک اعتیاد را فراهم کرد تا این مراکز پس از سالها روی آرامش و آسایش را تجربه کنند.

وی در ادامه از دلسوزی ها و حمایت های مؤثر مدیرکل بهزیستی استان تشکر کرد و گفت: همه ما می دانیم  چینش یک مجموعه هماهنگ و درست نشان از اقتدار و درست بودن جایگاه فردی است که در رأس آن مجموعه قرار دارد. همگی ما یک دل و یک صدا از مدیرکل محترم بهزیستی استان، در مسیر صحیح و مثبتی که در پیش گرفته است، حمایت کرده و همگام با سیاست های اتخاذی ایشان، پیش خواهیم رفت؛ چرا که از یک سو؛ شرایط کنونی و تعاملات موجودی که میان مراکز و مجموعه ستادی و شهرستانی برقرار است، هیچ گاه به این خوبی نبوده است، و از سوی دیگر، احترام و انگیزه ای که از زمان حضور مدیرکل بهزیستی استان، معاونت پیشگیری و سایر مجموعه تحت امر ایشان در مراکز شکل گرفته، کاملاً بارز و بی سابقه بوده است.

مرجان خلفی سرپرست معاونت پیشگیری استان نیز، با تشکر از تلاشهای مدیرکل بهزیستی به عنوان شخصی تأثیرگذار و دغدغه مند اظهار کرد: زمانی که قرار بود وارد این دفتر شوم می دانستم اولین چالش سخت من، مسائل پیرامون مراکز ترک اعتیاد است؛ اما با سیاست ها و بینش درست مدیرکل محترم بهزیستی استان در نقش حامی و چینش مناسب کارشناسان دفتر اعتیاد استان و شهرستان بویراحمد، چالش ها و دغدغه های دیروز، به تعاملاتی بهبودیافته و دوستانه ی امروز تغییر شکل داده اند.

در ادامه؛ محمدکریم آریا مدیرکل بهزیستی استان، حساسیت ها و  پیگیری های مستمر مجموعه بهزیستی استان و شهرستان را یک ضرورت دانست و افزود: از ابتدا تمام عقیده و باور من این بوده که در چینش افراد و اعطای مسئولیت ها، از افرادی استفاده شود که دغدغه مردم را دغدغه خود می دانند. از سوی دیگر، تلاشهای صورت گرفته تا به حال نیز، بر اساس آن بوده اند تا هرگز مسائل سیاسی به حوزه بهزیستی ورود پیدا نکنند؛ چراکه شرایط خدمت در این سازمان متفاوت است و تنها حضور افرادی با صفات مطالبه گری، جهادی و تعامل پذیر را می طلبد. 

آریا، مسئولین و پرسنل مراکز ترک اعتیاد استان را دوستان خود خطاب کرد و اضافه کرد: در شروع کار، حساسیت ها و پیگیری های مداوم ما در حوزه اعتیاد باعث شد حساسیت، ترس، فاصله و موضعی منفی نسبت به اداره کل شکل بگیرد. اما با پایداری و استمرار در روند صحیح و درستی که معین شده بود، مسائل و مشکلات پیش رو، یکی پس از دیگری مرتفع و اصلاح گردید و  مشخص کرد ؛ نگاه سخت گیرانه ما، تنها با هدف اصلاح روند معیوب پیشین این مراکز بود که می بایست در کمترین زمان ممکن محقق می شد.

مدیرکل بهزیستی استان دیدار مسئولین مراکز  با هر نیتی را با ارزش دانست و گفت: حضور مراکز زیرمجموعه سازمان بهزیستی  با هر نیتی که باشد دارای ارزش بالایی است و تمام تلاش ما براین است تا علاوه بر سازمان  بهزیستی ؛ از ظرفیت شرکای کاری و سایر سازمان ها برای کاهش مشکلات و بهبود عملکرد مراکز استفاده گردد .

آریا گفت: شیوه اصلاحی مورد نظر ما در رابطه با رفع مشکلات و کمبودهای سایر مراکز بهزیستی ؛ شیوه ای  اثرگذار ، کوتاه مدت و قابل  مدارا با افرادی است که در مسیر پیشرفت و اصلاح قدم بر می دارند و در زمینه صیانت از حقوق و توانمندسازی جامعه هدف و افراد بهبود یافته، هیچ نوع ملاحظه ای درنظر گرفته نمی شود.

در پایان جلسه، با طرح مسائل و چالش‌های موجود توسط مسئولین مراکز ؛  مدیرکل بهزیستی از معاون پیشگیری  درخواست کرد تا مطالبات به حق مراکز ؛ در اسرع وقت پیگیری و پاسخ داده شود.

.

کد خبر 73676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد