شهرستان بوشهر | طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی در شهرستان بوشهر اجرا شد

دوره آموزشی آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی و میانسالی (رده سنی 45تا 60سال) ویژه کارکنان با حضور آرزو منوچهری مدیر و کارکنان بهزیستی شهرستان بوشهر در سالن اجتماعات مجتمع خدمات روانشناختی و مشاوره ای شهیده رقیه حیاتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومیاداره کل بهزیستی استان بوشهر در ابتدای این برنامه آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر بیان داشت : با توجه به روند رو به افزایش سن سالمندی و میانسالی در سطح کشور، اجرای چنین برنامه های آموزشی به کارکنان می تواند نقش بسزایی در روند کاهش و بروز معلولیتها و استرس ها در دوران سالمندان کمک کند.

عظیمه خدامی مدرس این دوره اظهار داشت: عموم افراد در این دوران بنا بر تفکراتی که دارند در مورد بیماری های این دوران نگرانی هایی دارند، زیرا هر زمان که سن افراد بالا می رود به دلیل افزایش رادیکال های آزاد و قند خون اندام های بدن، استخوان ها و عضلات دچار مشکل و از کار افتادگی می شوند که در این خصوص جهت حفظ سلامت و نشاط خود تا زمانی که بدن انسان توانایی بازسازی خودش را دارد با انجام ورزشهای مناسب و رژیم غذایی خوب می توانیم دوران سالمندی خوبی را بدون استرس طی کنیم.

در ادامه در خصوص پیشگیری از سکته های قلبی، مغزی، بیماری های دیابت، پوکی استخوان ، مفاصل، ژنتیک و راهها و مقابله با عوارض این بیماریها در دوران سالمندی و میانسالی توضیحاتی ارائه شد.

شهرستان بوشهر | طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی در شهرستان بوشهر اجرا شد

کد خبر 72708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد