قریب به  ۴۵ هزار نفر در سال گذشته به صورت حضوری و غیر حضوری  از خدمات روانشناختی و  مشاوره و آموزشی بهزیستی استان بوشهر استفاده کردند

دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها در جامعه محیط خود مثل بحرانها و حوادثی مثل افسردگی، خشونت، اختلالات اضطرابی و وسواسی اشاره کرد و گفت در این میان بهزیستی استان بوشهر در سال گذشته قریب به ۴۵ هزار خدمات تخصصی مشاوره ای و روانشناختی و آموزشی توسط کارشناسان دولتی و غیر دولتی ارائه داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در گفتگو با روابط عمومی ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور به کارشناسان این حوزه اظهار داشت: نقش روانشناسان در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها کاملا مشهود و نیاز است که با توجه به مشکلات محیطی و اضطرابی که گاها برای بعضی از ما به وجود خواهد آمد با مراجعه به این عزیزان و ارائه راهکارها توسط این کارشناسان این مسیر برای ما سهل خواهد شد.

دکتر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی بوشهر یکی از برنامه ها و اهداف سازمان بهزیستی کشور را برنامه‌ریزی و تلاش در جهت ارتقاء سلامت اجتماعی در سطح استانها دانست و افزود: در این میان ۱ مرکز دولتی در شهرستان بوشهر و ۳۰ مرکز مشاوره غیر دولتی در سطح شهرستانها  در زمینه های فردی، خانوادگی، ازدواج، تحصیلی و تربیتی و ...به هم استانیها ارائه خدمت می پردازند.

عزیزنژاد در ادامه  به خدمات مشاوره حضوری و غیر حضوری مراجعه کنندگان در بخشهای دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۸۰۸۹ نفر در بخش غیر دولتی،۱۲۵۳ نفر در بخش دولتی، ۱۶۳۰۰ نفر  با مراجعه به این مراکز خدمات روانشناختی از متخصصان این امر را دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه خدمات روانشناختی و ارتقای سلامت روان به صورت تلفنی از طریق خط ۱۴۸۰(صدای مشاور) و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در بهزیستی صورت می گیرد ادامه داد: بیش از ۱۶۳۰۰ نفر با خط ۱۴۸۰ و تعداد ۷۹۱۴ نفر از خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی جهت بر طرف کردن مشکلات روانشناختی خود بهره مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان به نقش و جایگاه ازدواج جوانان و همچنین ارائه آموزشهای لازم پیش از ازدواج این قشر در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۵ هزار نفر از جوانان استان آموزشهای لازم پیش از ازدواج به تعداد ۱۵۵۵ نفر زوج جهت افزایش استحکام روابط زوجین و تعداد ۵۲۱۸ نفر تحت آموزشهای مهارت های زندگی در کلاس های آموزشی و مشاوره حین ازدواج شرکت کردند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در پایان به نقش مراکز در مسئولیتهای اجتماعی اشاره کرد و تاکید کرد: همه مراکز در این امر به عنوان مسئولیت اجتماعی همکاری های لازم را داشتند.

کد خبر 106730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد