خط ملی اعتیاد؛ مشاوره تلفنی رایگان در راستای پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خط ملی اعتیاد ( ۰۹۶۲۸) هر روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب آماده پاسخگویی وارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد می‌باشد.

مسعود فیروزی گفت:خط ملی اعتیاد همواره پاسخگویِ والدینِ نگران، معلمان، مشاوران، خانواده‌ها و هرکسی که در راستای معضلِ اعتیاد سوال و مسئله‌ای دارد، می‌باشد. تمامی افرادی که درخصوص موضوع اعتیاد نیاز به بهره‌مندی از مشاوره به‌صورت رایگان را دارند، می‌توانند با  خط ۰۹۶۲۸ تماس گرفته و آموزش‌های لازم را از متخصصین این حوزه دریافت نمایند. اگر تماس‌گیرنده نیاز به ارجاع داشته باشد، در صورت تمایل خودِ فرد، توسط متخصصین به مراکز و موسسات خاص ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ مشاور در پشت این خطوط قرار دارند و آماده‌ی ارائه مشاوره رایگان به خانواده‌های دچار معضل اعتیاد می باشند، گفت:این خط هر روز از ساعت  ۸  صبح تا ۸  شب آماده پاسخگویی و مشاوره تخصصی به افرادی است که درباره پیشگیری از اعتیاد و نیز درخصوص نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند، اطلاعات تخصصی ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: به‌طور مثال یکی از مواردی که اخیرا در این خصوص داشتیم، مادرِ نگرانی بود که مکالمه تلفنی فرزندش را با دوستِ او شنیده بود و متوجه شده بود که دوستِ فرزندش مواد مصرف می‌کند. این موضوع باعث تشویش و نگرانی مادر شده بود و درعین‌حال نمی‌دانست که اقدام صحیح و مناسب چیست. خط ملی اعتیاد در همین راستا به صورت تلفنی مشاوره‌های لازم را درمورد روش برخورد صحیح در این موقعیت‌ها به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

وی افزود: حتی گاهی فردِ مصرف‌کننده با این خط تماس می‌گیرد و مشکلاتش را بازگو می‌کند و مشاوره می‌گیرد. به‌طور مثال فردی که روش‌های درمانی متعددی را استفاده کرده و نتیجه‌ای نگرفته و مستاصل است جهت دریافت مشاوره با این شماره تماس می‌گیرد. در این حالت مشاورها باتوجه به نوع مصرف و شرایط آن فرد او را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی محل سکونتش در شهر و محله مورد نظر او معرفی می‌کنند.

فیروزی ضمن تاکید بر اینکه آگاه‌سازی و ارائه خدمات در راستای پیشگیری، درمان وکاهش آسیب ناشی از اعتیاد یکی از وظایف محوله سازمان بهزیستی می‌باشد، گفت: خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) به صورت تخصصی درحیطه مذکور می‌تواند پاسخگوی تماس گیرندگان باشد و راهکارهای اساسی و مناسب را جهت درمان اعتیاد، پیشگیری از مصرف مواد، ارجاع به مراکز درمانی و بازتوانی اعتیاد انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط مستمرودائمی، ارتباط دوطرفه بین مردم ومسئولان درحوزه پیشگیری ودرمان اعتیاد و همینطور اطلاع‌رسانی به موقع در زمینه پیشگیری از اعتیاد از جمله اساسی‌ترین وظایف خط پیشگیری از اعتیاد می‌باشد.

کد خبر 71544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد