برگزاری جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان اردبیل

جلسه دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان اردبیل با حضور اعضای دبیرخانه استانی، نمایندگان دستگاه های اجرایی و اعضای هیت علمی از دانشگاه های استان، در اداره کل بهزیستی استان تشکیل گردید.

پرویز پروین سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان در این جلسه بر لزوم تعامل، همکاری و هم افزایی هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی در پیشگیری و رصد آسیب های اجتماعی اشاره و بر آمادگی بهزیستی استان در گسترش و ارتقای برنامه های خود مراقبتی در بین دانش آموزان، دانشجویان و سایر گروه ها با مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه تاکید کرد.

موضوع آسیب های اجتماعی و روشهای مقابله با آن از موضوعات با اهمیتی است  که حل آن نیازمند همکاری کلیه متولیان در حوزه اجتماعی است  و برای داشتن ترسیمی از وضعیت آسیب های اجتماعی  باید  اطلسی از وضعیت موجود جامعه را ترسیم کنیم  که این امر با تبادل اطلاعات و داده های موجود هر دستگاه مرتبط با موضوع محقق می شود.

در این جلسه سرپرست معاونت توسعه پیشگیری به ارائه ی نتایج اجرای طرح رصد آسیب های اجتماعی بر اساس داده های بدست آمده از پژوهش های میدانی سال ۱۴۰۰ پرداخت و اعلام کرد تعداد ۵۶۸۶ پرسشنامه در ۱۱ شهرستان  استان از افراد دامنه سنی ۱۵ الی ۶۰ ساله  توسط تسهیلگران آموزش دیده اقدام به تکمیل پرسشنامه گردید. در این طرح هر شهر به پنج محدوده تقسیم و هر محله را دوباره به پنج قسمت تقسیم  و پرسشنامه ها در نقاط عمومی و پرتردد شهرستان ها تکمیل و داده های بدست آمده از پرسشنامه ها در فایل مربوطه ثبت و به ستاد بهزیستی کشور ارسال گردید.

پروین ضمن تأکید بر اهمیت تداوم پژوهش ها در حوزه مسائل اجتماعی، تصریح نمود: دسترسی به داده های پژوهشی برای اجرای برنامه های مشترک، هم افزایی دستگاه ها و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود استان در راستای کاهش آسیب های موجود ضروری است.

در ادامه جلسه کلیه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و آمادگی خود را در مشارکت با دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی، اجرای برنامه های خود مراقبتی و برنامه جامع خودکشی اعلام نمود.

کد خبر 70784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد