اورژانس اجتماعی محدود به مکان و زمان نیست

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن موجب شده ارائه خدمات اجتماعی به مردم در بهزیستی محدود به زمان و مکان نباشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایسنا، مریم کرمی  درباره فعالیت اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) در استان زنجان، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی بهزیستی به آحاد جامعه فعالیت می‌کند.

وی افزود: برنامه اورژانس اجتماعی شامل ۴ فعالیت؛ مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی است که در حال حاضر مراکز مداخله در بحران و خودروهای خدمات سیار در ۵ شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم فعالیت می‌کنند و خط تلفن ۱۲۳ هم در مرکز استان مستقر است و تماس با این خط در همه ساعات شبانه‌روز و از همه مناطق استان امکان‌پذیر است.

این مسئول تصریح کرد: همه مردم استان در مواردی همچون، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، دختران و پسران فراری از منزل، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان خیابانی و کار و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، با خطر ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

کرمی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با سه ویژگی تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن موجب شده ارائه خدمات اجتماعی به مردم در بهزیستی محدود به زمان و مکان نباشد و رویکرد فعال جایگزین رویکرد غیرفعال شود.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع به صورت کشوری، منطقه‌ای و محلی نیز از طریق این برنامه انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا زمینه‌ای برای توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم فراهم شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان درباره هدف فعالیت اورژانس اجتماعی نیز خاطرنشان کرد: هدف از اجرای برنامه اورژانس اجتماعی این است که مداخلات روانی - اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مسئله در پیشگیری از وقوع جرم و قضازدایی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

کد خبر 70113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد