برگزاری نشست تخصصی  توانبخشی مبتنی بر خانواده " برنامه خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل " در بهزیستی استان اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از گسترش طرح مراقبت در منزل و ارائه خدمات تخصصی به افراد جامعه هدف استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی با عنوان توانبخشی مبتنی بر خانواده با حضور مدیرکل، سرپرست معاونت امور توانبخشی، مراقبین، مددکاران و مسئولان مراکز نگهداری و توانبخشی در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی استان برگزار گردید.

 در این نشست حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که خدمات توانبخشی مبتنی برخانواده و برنامه مراقبت در منزل ازجمله اولویت های اساسی سازمان در ارائه خدمات به افراد جامعه هدف می باشد گفت: از اقدامات بسیار مهم و قابل توجه در توسعه خدمات توانبخشی برنامه مراقبت در منزل می باشد که عملیات اجرای طرح از سال ۱۳۹۲ در سطح کشور و استان آغاز گردیده و با همکاری خوب شرکای اجتماعی، تداوم و استمرار یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان تعداد افراد بهره مند از طرح مراقبت درمنزل را ۱۶۵ نفر عنوان کرد و گفت:  با توجه به شرایط مراقبتی توانخواهان و گستردگی جمعیت این عزیزان در شهرهای مختلف، خدمات تخصصی و حمایتی به طور غالب در شهرستانهای اردبیل و مشکین شهر متمرکز گردیده است.

رضایی با اشاره به اینکه برای نگهداری هر فرد در مراکز مراقبتی و منزل مبلغ ۱۰ میلیون ریال پرداخت می شود افزود: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته سهیه پذیرش مددجویان افزایش یافته و یارانه پرداختی این عزیزان هم به تناسب افراد افزایش یابد.

 وی در ادامه هدف از برگزاری نشست تخصصی فوق را اشرافیت و تسلط کافی مراقبین و متولیان توانبخشی بر دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور و آشنایی بیشتر از فعالیتها و مراکز موفق در اجرای طرح مذکور عنوان کرد.

این مقام مسئول رسیدگی و تکریم سالخوردگان و افراد نیازمند دریافت خدمات از مجموعه بهزیستی را حائز اهمیت یاد کرد و گفت: بر اساس آموزه های دینی، سنتی و آداب و رسوم  میهن عزیزمان، همواره تکریم و ارج نهادن به بزرگان و سالخوردگان تاکید و سفارش گردیده است  تا این سنت حسنه به نحو مطلوب به نسل های بعدی انتقال یابد.

 وی اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است که خدمات مراقبت و توانبخشی مرکز زدایی گردیده و از سوی سفیران  اجتماعی سازمان به سمت مراقبت در منزل سوق یابد.

 گفتنی است در این نشست نمایندگان مراکز مراقبت در منزل به تشریح بر خی از مسائل و مشکلات و برنامه های جاری پرداخته و از سوی مسئول جلسه راهکارهای مناسب ارائه گردید.

کد خبر 67848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد