نجف آباد | دادگاه، حلال مشکلات خانواده نیست

در جلسه ای با حضور رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد و قضات شعب خانواده به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان، در خصوص مشکلات و چالش های مراکز مشاوره ی طلاق و اورژانس اجتماعی گفت و گو و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، جلسه ی هم اندیشی با حضور سجاد پناهی رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد، نعمتی و شریعتی قضات شعب خانواده ی دادگستری به همراه روسا و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان، علیرضا قناعت کار رئیس اداره بهزیستی شهرستان و جمعی از کارشناسان حوزه های اجتماعی و پیشگیری و مسئولین فنی دو مرکز غربال سامانه تصمیم در سالن جلسات اداره بهزیستی نجف آباد برپا شد که با توجه به افزایش آمار طلاق در شهرستان و روند صعودی این پدیده ی اجتماعی و چالش های مربوط به اورژانس اجتماعی و مراکز مشاوره ی طلاق، به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

علیرضا قناعت کار رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد، از طلاق به عنوان نشانه ی وجود بحران در خانواده یاد کرد. وی گفت: بر اساس نظریات علمی، برای مقابله با بحران‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی باید برنامه‌هایی برای پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران داشته باشیم اما قبل از این بایستی از روند رو به افزایش این پدیده جلوگیری کرد.

قناعت کار تأکید کرد: برنامه‌ای که در حال حاضر با همکاری بهزیستی و دستگاه قضایی در خصوص مشاوره و پیشگیری از طلاق اجرا می‌شود، یک برنامه حین بحران است اما برای جلوگیری از بروز چنین بحران هایی، لازم است آموزش های قبل از ازدواج تدوین و اجرایی شود.

پناهی رئیس دادگستری شهرستان نجف آباد با توجه به وظیفه ی خطیر مشاوران خانواده در امر طلاق، تاکید بسزایی بر نظارت بیش از حد بهزیستی بر این مراکز داشت و افزود:  دعاوی خانواده باید ابتدا در مراکز مشاوره خانواده حل و فصل شود و دادگاه و قاضی، حلال مشکلات خانواده نیستند و عموما برای فیصله دادن دعوا و ایجاد انشقاق و جدایی زوجین تصمیم‌گیری می‌کنند؛ از این رو به تسلط مشاوران به مبانی علمی مشاوره و شناخت از شرایط اجتماعی در انجام مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: مشاور باید تقوا داشته و در شئون مختلف، نمادی از ایمان و اعتقاد راستین باشد. پناهی استفاده از احادیث و روایات انبیا و اولیا الهی را موثر در ایجاد سازش بین زوجین دانست.

در ادامه حضار به تبادل نظر و گفت و گو با یکدیگر پرداختند و در اخر مصوب شد ضمن اجباری شدن مشاوره ی قبل از ازدواج برای زوجین و پیگیری این موضوع از جانب دادگستری، به منظور ارتقای سطح کیفی مشاوره های طلاق؛ مداخلات و راهکارهای ارائه شده توسط مشاوران، در گزارشات ارسالی به دادگاه ذکر گردد و همچنین جهت جلوگیری از بروز تنش بین زوجین و بین مراجع با مشاور و همچنین به منظور محرمانه ماندن گزارشات مشاورین، کدهایی مابین مشاوران و قوه قضائیه تعریف شود.

کد خبر 65432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد