در رسانه | جلسه شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، مدیر و معاون اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان همدان به نقل از اداره کل بهزیستی، جلسه شورای فرهنگی اداره کل بهزیستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم مدیر ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام شریفی دوست مدیر کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، محمدمهدی شاهقدمی مدیر کل بهزیستی استان، حجت الاسلام و رمزیار معاون اداره کل تبلیغات اسلامی و دیگر مدعوین، روز شنبه ۱۲ شهریور در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم  مدیر ستاد اقامه نماز استان در این جلسه گفت :در خصوص تشکیل هیات جامعه هدف بهزیستی یک حرف بنیادی مطرح است که آن هدایت و سوق دادن جامعه می باشد تا نگاه و بینش آحاد جامعه نسبت به بهزیستی تغییر کند.

وی در ادامه افزود: از سوی مجموعه بهزیستی شرایطی که نیاز برای این فعالیت است باید آماده سازی شود و فعال شدن منوط به انجام کار انگیزشی در بین جامعه است. جامعه هدف و جامعه اداری باید در کنار هم ایجاد شود و تا زمانی که نگاه مردم به جامعه هدف بهزیستی نگاه ترحمی باشد مشکل و کار کردن سخت است و بعد از این تغییر نگرش تشکل گیری هئیت با توجه به فطرت پاک جامعه هدف به خوبی می تواند نقش آفرینی کند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام شریفی دوست مدیر کل  امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور در خصوص طرح جدید در زمینه تشکیل هیات اجتماعی سازمان بهزیستی کشور را تشریح نمود.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان بهزیستی ارتقاء سلامت اجتماعی در جامعه است و در راستای تحقق این هدف وظیفه اصلی سازمان ارتقاء توانمند سازی جامعه هدف است و در این راستا یکی از برنامه ها بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی است که باید عملیاتی و کاربردی شود و سه گروه اصلی که باید از ارتقاء توانمند سازی برخوردار شوند زنان سرپرست خانوار، ایتام (کودکان و نوجوانان) معلولین می باشند.

 حجت الاسلام شریفی دوست گفت: استان همدان با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که به لحاظ مذهبی دارد جز ۶ استان پایلوت قرار گرفته و در هر شهرستان و استان ۵ هئیت تشکیل خواهد شود.

حجت الاسلام شریفی دوست گفت :هیات ها ظرفیت هایی دارند که تابحال مورد استفاده قرار نگرفته است که در هر محل و هر شهر هئیت ها عصاره فضایل و شاخصه اعتقادات و حسینی بودن آن اجتماع است و باید بدانیم اگر ظرفیت ها به درستی شناسایی شوند بیشترین کمک و یاور بهزیستی خواهند بود.

کد خبر 65190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد