خبر تجمیعی| آغاز پرداخت مستمری به ۱۰ درصد از مددجویان پشت نوبت

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز پرداخت مستمری به ۱۰ درصد مددجویان پشت نوبت این اداره کل در یکساله ی نخست دولت سیزدهم خبر داد.

دکتر صحاف در این نشست که همزمان با هفته دولت برگزار شد ؛ با بیان اینکه ۱۲۰ هزار مددجو تحت پوشش این اداره کل قرار دارند ابراز داشت : ۸۰ هزار نفر از این مددجویان از خدمات مستمر و مابقی از خدمات موردی این اداره کل برخوردار هستند.

وی پرداخت حق پرستاری به معلولین ضایعه نخاعی را از ضروریات این قشر به دلیل بسترگرا بودن اکثر آنان دانست و اظهار داشت : با عنایت به اینکه معلولین ضایعه نخاعی با مشکلات متعددی مواجه هستند ؛ مبلغ یک میلیون تومان به صورت ماهیانه به عنوان حق پرستاری به حساب آنان واریز می شود که شاهد افزایش ۸.۲ درصدی دریافت کنندگان حق پرستاری در یکسال نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

مصرفی بودن و استهلاک وسایل کمک توانبخشی اعم از ویلچر، عصا، سمعک و.. از نکاتی بود که صحاف به آن اشاره کرد و گفت : در حوزه خرید اقلام کمک توانبخشی نیز رشد ۳۷.۵ درصدی در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به مدت زمان مشابه در سال پیش را داشته ایم که در خصوص تحویل سمعک نو، اولویت با کودکان و نوجوانان می باشد و با عنایت به تحویل سمعک به سالمندان در سالهای قبلی، این قشر در رده های بعدی قرار داشته و به سالمندان هزینه تعمیر پرداخت می شود.

رشد ۹۲.۹ درصدی غربالگری های بهزیستی استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از رشد ۹۲.۹ درصدی غربالگری های بهزیستی در حوزه ی پیشگیری از معلولیت ها در یکسال نخست فعالیت دولت سیزدهم نسبت به سال مشابه قبل خبر داد.

دکتر فرگل صحاف با بیان اینکه غربالگری های بهزیستی در سه حوزه غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک جهت پیشگیری از معلولیت ها انجام می پذیرد ابراز داشت : پیشگیری از معلولیت از اقدامات حائز اهمیت بهزیستی می باشد و در این راستا طرح های مختلفی در دست اقدام است که غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی و آزمایشات ژنتیک از اهم فعالیت ها در این زمینه می باشد.

وی تنبلی چشم را یکی از مشکلات بینایی عنوان کرد که در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع ممکن است به نابینایی منجر شود و در ادامه اظهار داشت : غربالگری بینایی یکی از برنامه های بهزیستی است که مدت زمان اجرای آن از مقطع مشخص به طول سال افزایش یافته است و در این طرح  تمام کودکان ۳ تا ۶ ساله در پایگاههای دائمی و موقت بهزیستی غربالگری بینایی شده و در صورت وجود مشکل جهت درمان به پزشک متخصص چشم ارجاع داده می شوند و در یکسال اول شروع به کار دولت سیزدهم  ۱۴۴۷۵۱ فرزند غربالگری بینایی شدند که ۲.۶۶ درصد کودکان نیازمند درمان تشخیص داده شده و جهت درمان تخصصی به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

صحاف از شناسایی ۱۷۱ کودک ناشنوا و کم شنوا در غربالگری های شنوایی نوزادان خبر داده و بیان کرد : ۵۱۸۹۴ نوزاد در بدو تولد در بیمارستانها و زایشگاههای استان غربالگری شنوایی شدند که ۰.۳ درصد از آنان نیازمند کاشت حلزون تشخیص داده شده و جهت طی مراحل بعدی به علوم پزشکی معرفی شدند.

وی از پرداخت کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به جامعه هدف شناسایی شده جهت اجرای طرح پیشگیری از تولد نوزاد معلول با مشاوره و آزمایشات ژنتیک  برای ۷۶۵۴ نفر خبر داد.

۷۶۱ مددجوی بهزیستی طی یکسال صاحب خانه شدند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از واگذاری ۷۶۱ واحد مسکن مددجویی به جامعه هدف تحت پوشش شهری و روستایی بهزیستی استان خبر داد.

دکتر صحاف با بیان اینکه واگذاری مسکن ها شامل مددجویان، خانواده های دارای یک عضو معلول و خانواده دارای دو عضو معلول و بیشتر می باشد افزود : با افزایش ۲۹.۹ درصدی ساخت واحدهای مسکونی مددجویی در یکسال نخست دولت سیزدهم،این واحدهای مسکونی با هزینه ای بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال تحویل مددجویان داده شده است و علاوه بر واحدهای مذکور، ۶۰ واحد مسکن مددجویی نیز  افتتاح خواهد شد.

وی از پرداخت ۷۴۳ مورد ودیعه مسکن به جامعه هدف بهزیستی استان در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد : از ابتدای نهضت مسکن تاکنون ۷۶۰۰  واحد مسکن مددجویی با همکاری تنگاتنگ دستگاه هایی چون  اداره مسکن و شهرسازی ، بنیاد مستضعفان ، بنیاد مسکن، انجمن خیرین مسکن ساز ، اداره کل راه و شهرسازی، سپاه  و قرارگاه خاتم الانبیا به اقشار تحت پوشش تحویل داده شده است.

رشد ۶.۸ درصدی اشتغال زایی مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از رشد ۶.۸ درصدی اشتغال زایی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

دکتر صحاف در نشست خبری خود ضمن بیان اینکه توانمندی و اشتغال پایدار جامعه هدف از اهداف اصلی سازمان می باشد ؛ اظهار کرد : در راستای توانمند سازی مددجویان، خدمات آموزشی و آماده سازی شغلی برای مددجویان ارائه می شود و علاوه بر پرداخت ۶۴۱۲ مورد تسهیلات به اقشار تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۱۸۲۰ میلیارد ریال ، حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی جامعه هدف  نیزپرداخت شده و به کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را در کارگاههای خود به کار گیرند علاوه بر پرداخت بیمه کارفرمایی، در ازای هر کارگر معلول، تسهیلات کم بهره ی ۴ درصدی به ارزش یک میلیارد ریال پرداخت داده خواهد شد که تا سقف ۲۰ کارگر قابل دریافت می باشد.

وی اخذ گواهی از ارگانهای معتبر و پروانه کسب را از گامهای نخست دریافت تسهیلات توسط مددجویان عنوان کرد و ادامه داد :  پس از دریافت تسهیلات عملکرد مددجویان ارزیابی شده و پس از اشتغال پایدار به صورت تدریجی از چرخه ی حمایتی بهزیستی خارج خواهند شد.

وی با اشاره به پرداخت ۱۴۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۳۲۶ نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در دولت سیزدهم ابراز داشت : ۱۲ نوع مرکز متنوع در حوزه ی پیشگیری و درمان اعتیاد در بهزیستی وجود دارد که در طی یکسال در مراکز مذکور  به ۲۴۸۸۳ نفر از افراد مبتلا به اعتیاد ارائه خدمت شده است و جهت توانمندسازی و جلوگیری از بازگشت به اعتیاد در مراکز جامع کارگاههایی جهت اشتغال افراد بهبود یافته وجود دارد و در مدت درمان اعتیاد سرپرست خانوار در کمپ، بهزیستی از خانواده های آنان با اعطای بسته های متنوع حمایت می کند.

رتبه دوم مشارکت های مردمی استان حاصل اعتماد مردم است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از کسب رتبه دوم کشوری در جلب مشارکت های مردمی خبر داد و این امر را حاصل شفاف سازی و اعتماد بین خیرین و نهادهای دولتی خواند.

دکتر صحاف با اشاره به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیر خواهانه مردم فهیم استان و روحیه همدلی و همراهی همنوعان در مواقع نیاز از جلب ۱۷۰۰ میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در سال نخست فعالیت دولت خبر داد و با اشاره به افزایش ۳۶.۱ درصدی مشارکت ها نسبت به سال گذشته گفت : این مشارکت ها اعم از نقدی، غیر نقدی و خدماتی می باشند و  هزینه کرد این کمک ها در مراکز زیر نظر عاملی در راستای افزایش ضریب نفوذ خدمات بهزیستی شده است.

وی ضمن قدردانی از مجازاتهای جایگزین قوه قضائیه که در راستای تسهیل ارائه خدمات به مددجویان انجام می پذیرد ابراز داشت : راه اندازی پویش های متعدد در طول سال از جمله پویش مهر، حلقه وصل، خرید ویلچر و... همراهی مردم استان در رفع مشکلات اقشار کم برخوردار تحت پوشش را ستودنی توصیف کرد و تعامل مثبت با موسسات خیریه و همراهی آنان را در مرتفع نمودن مشکلات مددجویان بسیار مهم دانست.

توانمندسازی ۱۵۷۰ زن سرپرست خانوار

توانمند سازی ۱۵۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش  با  ایجاد اشتغال پایدار از نکاتی بود که مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به آن اشاره کرد.

دکتر فرگل صحاف  همچنین از ورود ۱۷ نفر از فرزندان بهزیستی به زندگی مستقل خبر داد و بیان داشت : در راستای حمایت از اقشار تحت پوشش شهریه دانشگاههای غیردولتی دانشجویان معلول شدید و متوسط به صورت کامل پرداخت می شود و کمک هزینه ای برای دانشجویان دانشگاههای دولتی به عنوان تشویق و حمایت نیز پرداخت می شود.

وی با بیان فعالیت ۸۷ مرکز روزانه بهزیستی در سطح استان، ارائه خدمت به ۳۷۴۳ نفر از اقشار تحت پوشش را یادآور شد و ادامه داد: ۱۱.۸ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند که ۵.۷۴ درصد از این افراد تحت پوشش بهزیستی می باشند و با توجه به فرهنگ بالای مردم آذربایجان و جایگاه والای والدین در خانواده، تنها ۰.۰۸ درصد از سالمندان در ۹ مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی از افتتاح سه پروژه ی بهزیستی در مناطق محروم مراغه، کلیبر و آبش احمد در دولت سیزدهم خبر داد و افزود : در حال حاضر نیز چند پروژه در شهرستانهای استان در دست اقدام می باشد که مرکز اورژانس اجتماعی سهند از مهمترین آنها بوده و با عنایت به مساعدت های بهزیستی کشور جهت تکمیل پروژه، امیدواریم به زودی شاهدافتتاح این مرکز در شهر جدید سهند باشیم.

سازش ۱۸ درصدی زوجین متقاضی طلاق

در رسانه| بدرقه فرزندان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی برای حضور در پیاده روی اربعین

گزارش تصویری| بازدید از مرکز نگهداری معلولین ذهنی دختران بستان آباد

در رسانه| تحویل ۷۶۱ واحد مسکونی به مددجوبان بهزیستی آذربایجان‌شرقی

در رسانه| ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان ‌شرقی تحت پوشش هستند

نیم نگاهی به انعکاس اخبار هفته دولت در آذربایجان شرقی

در رسانه| افتتاح همزمان ۶۰ واحد مسکونی مددجویی در آذربایجان شرقی

گزارش صدا و سیما| آیین افتتاح همزمان ۶۰ واحد مسکن مددجویی آذربایجان شرقی

در رسانه| دولت سیزدهم ۷۶۱ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی تحویل داد

در رسانه| آذربایجان‌شرقی، رتبه پنجم کشور در سالمندی/ اعزام ۱۱ فرزند نخبه تحت سرپرستی به کربلای معلا

گزارش تصویری| آیین افتتاح همزمان ۶۰ واحد مسکن مددجویی بهزیستی آذربایجان شرقی

در رسانه| خدمات بهزیستی در دستیابی به سلامت اجتماعی اثرگذار است

در رسانه| دولت سیزدهم ۷۶۱واحد مسکونی به مددجوبان بهزیستی آذربایجان‌شرقی تحویل داد

در رسانه| دولت سیزدهم ۷۶۱ واحد مسکونی به مددجوبان بهزیستی آذربایجان‌شرقی تحویل داد

در رسانه| ۸۰ هزار مستمری‌بگیر خانواده بهزیستی آذربایجان‌شرقی/ ۲۴ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی

در رسانه| ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش هستند

نقش موثر فعالیت های بهزیستی دستیابی به سلامت اجتماعی

گزارش تصویری| بازدید مدیرکل امور اجتماعی استانداری از مراکز بهزیستی

گزارش تصویری| بازدید مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری از مرکز توانبخشی

فداکاری امام حسین (ع) برای حفظ شعائر دینی

گزارش تصویری| آیین بدرقه زائران ابا عبدالله الحسین(ع)

در رسانه| هدف اصلی طرح مشارکت اجتماعی زنان، توانمند سازی بانوان جامعه است

در رسانه| بهزیستی تسهیلات اشتغال زایی به زنان می هد

گزارش تصویری| آیین غبارروبی مزار شهدا به مناسبت هفته دولت

گزارش تصویری| میز ارتباطات مردمی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی

توانمند سازی زنان و حل مسائل اجتماعی

در رسانه| پیگیری وضعیت مددجویان پس از مرخصی جزو اولویت های بهزیستی است

در رسانه| هدف اصلی طرح مشارکت اجتماعی زنان، توانمندسازی بانوان جامعه است

اینفو گرافی| روز شمار و عناوین هفته دولت

گزارش تصویری| بازدید از مرکز نگهداری معلولین ذهنی دختران بستان آباد

گزارش تصویری| تحویل اثاثیه ضروری به خانواده دو نفر از مددجویان

گزارش تصویری| دوره پیشگیری از خشونت و آموزش کمک های اولیه در اسکو

گزارش تصویری| دیدار با امام جمعه در روز میثاق با ولایت

گزارش تصویری| نشست آموزشی خانواده سالم در اسکو

گزارش تصویری| استقرار میزخدمت ادارات بهزیستی شهرستان ها

گزارش تصویری| دیدار با مددجوی هنرمند شهرستان اهر

گزارش تصویری| افتتاح پایگاه دائمی غربالگری شنوایی نوزادان در هریس

کد خبر 64969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد