در رسانه| تحویل ۷۶۱ واحد مسکونی به مددجوبان بهزیستی آذربایجان‌شرقی

اقتصاد آینده – آذربایجان شرقی | مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اعلام کرد: طی یک سال اخیر و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تعداد ۷۶۱ دستگاه واحد مسکونی به مددجویان این مجموعه تحویل داده شد.

فرگل صحاف در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، یکی از اقدامات مهم و اصولی دولت سیزدهم و سازمان بهزیستی کشور را توانمندسازی مددجویان این نهاد بیان و اضافه کرد: بر همین اساس ساخت، تجهیز و تحویل واحدهای مسکونی به مددجویان تحت پوشش در اولویت محوری قرار گرفته است، چون بدون داشتن مسکن مطمئن و مناسب، توانمندی مددجویان میسر نخواهد شد.

وی اعتبار هزینه شده برای مساکن فوق از سوی دولت و اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی را ۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد که این سرمایه گذاری در قالب کمک هزینه های بلاعوض و تسهیلات بانکی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

صحاف با اشاره به اینکه مسکن های مددجوئی فوق در شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان شرقی ساخته و تحویل افراد تحت پوشش به خصوص خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا داده شده است، اظهار داشت: این تعداد واگذاری مسکن به مددجویان بهزیستی استان نسبت به سال آخر دولت دوازدهم رشدی بیش از ۲۹ درصد دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور رقم بسیار قابل توجه و بالایی به شمار می رود.

وی پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی را از دیگر اقدامات مهم و موثر دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه طی یک سال اخیر به تعداد ۷۴۳ مورد پرداختی در این زمینه صورت گرفته است، رقم این تسهیلات را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

صحاف اعلام کرد: تعداد ۶۰ واحد مددجوئی نیز به افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی تحویل داده می شود که این آمار علاوه بر مساکن یاد شده طی یک سال اخیر می باشد.

به گفته وی از زمان شروع نهضت مسکن به سال ۱۳۸۹ تاکنون تعداد ۷ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی تحویل داده شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی توجه به اشتغال را از دیگر برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم برای توانمندسازی مددجویان این مجموعه برشمرد و یادآور شد: در این زمینه تسهیل گری اشتغال معلولان شامل آموزش و اتصال به واحدهای مختلف کارگاهی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته است که در این رابطه و از محل تبصره ۱۶ بودجه سال گذشته اعتباری معادل ۱۸۲ میلیارد تومان برای اشتغال تعداد ۶ هزار و ۴۱۳ نفر در استان هزینه شده است.

صحاف ارایه تسهیلات کم بهره برای کارفرمایانی که اقدام به کارگیری مددجویان بهزیستی کنند را از برنامه های مهم اشتغالزایی پایدار افراد تحت پوشش بیان کرد و افزود: بر همین اساس تسهیلاتی با بهره ۴ درصدی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر مددجوی به کار گرفته شده برای کارفرمایان پرداخت می شود که سقف آن تا ۲۰ نفر قابل افزایش است.

وی میزان رشد اشتغالزیی مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم نسبت به سال آخر دولت دوازدهم را بیش از ۶ درصد اعلام کرد.

صحاف با بیان اینکه نحوه اشتغال مددجویان در واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی توسط اداره بهزیستی آذربایجان شرقی بررسی و رصد می شود، یادآور شد: پس از دریافت تسهیلات توسط کارفرمایان، نحوه اشتغال مددجویان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت برزو مشکلات نسبت به رفع آنها اقدام می شود.

به گفته وی، در حال حاضر تعداد ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی تحت پوشش اداره کل بهزیستی هستند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مستمری از این نهاد دریافت می کنند.

کد خبر 64757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد