فداکاری امام حسین (ع) برای حفظ شعائر دینی

رئیس دفتر نماینده ی ولی فقیه در استان در آیین "بدرقه فرزندان بهزیستی عازم همایش بزرگ پیاده روی اربعین حفظ شعائر دینی را از دلایل اساسی فداکاری امام حسین (ع) عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین فقیه با تاکید بر والا بودن ارزش برخی از امورات ابراز داشت: در برخی از اوقات برنامه هایی هست که عظمت و ارزش آن ها به قدری والاست که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز آن را آرزو می کنند.

وی ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون:" هرکس به امام حسین(ع) علاقه دارد؛ خدا هم به او علاقه دارد" اظهار داشت : با وجود اینکه امام حسین(ع) امام معصوم و حجت الهی بر روی زمین بوده است و از عظمت واقعی برخوردار است اما سید الشهدا(ع) در زندگانی خود پیامهایی دارد که آن پیام ها، انسان را شیفته و عاشق امام حسین می کند که یکی از آن ها عبارت است از شجاعت و دفاع از شخصیت و کیان انسان.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان فداکاری سید و سالادر شهیدان برای حفظ شعائر دینی من جمله امانتداری، راستگویی، حیات طیبه، توجه به نماز و اعتقادات گفت: ابا عبدالله الحسین (ع) با تمام وجود خواسته است تا انسانیت، شرف، عزت و آزادگی انسان لطمه ای نبیند و به خاطر همین مسائل خود را فداکارکرده است و برای رفع ظلم و بی عدالتی که یکی از رذایل اخلاق بشری می باشد قیام کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز نقش فعالیت های فرهنگی را در گرایش فرزندان به عقاید دینی بسیار حائز اهمیت عنوان کرده و با بیان اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در خانه ها ابراز داشت: در همین راستا ۱۱ نفر از فرزندان تحت پوشش مقیم خانه ها به همایش بزرگ پیاده روی اربعین اعزام شدند.

دکتر صحاف با بیان اینکه بیش از ۱۹۰۰ فرزند تحت پوشش این اداره کل می باشند افزود: با عنایت به اهمیت نگهداری فرزندان در خانواده، ۱۶۰۸ نفر از فرزندان در بین اقوام نزدیک با پرداخت هزینه نگهداری زندگی می کنند و ۳۲۰ فرزند نیز در ۲۴ خانه ی نگهداری در سطح استان نگهدای می شوند.

کد خبر 64445

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد