بازدید نظارتی ویژه از ۳۰۰ مرکز توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در خراسان رضوی 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در راستای پیشگیری از تضییع حقوق مددجویانی که در مراکز شبانه‌روزی اقامت دارند و همچنین بالا بردن سطح کیفی خدمات این مراکز، برنامه‌ی نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های مراکز شبانه‌روزی توانبخشی و اجتماعی که تحت نظر بهزیستی خراسان رضوی کار می‌کنند به صورت ویژه تقویت شده است.

مسعود فیروزی گفت: علاوه بر بازدیدهای عادی که در طول سال توسط کارشناسان حوزه‌های تخصصی و تیم نظارتی ستاد استان از مراکز انجام می‌شود یک برنامه‌ی نظارتی ویژه در ده روزه منتهی به هفته بهزیستی به اجرا درآمد و نتایج آن در حال بررسی است.
رئیس کمیسیون صدور مجوز بهزیستی خراسان رضوی افزود: در این برنامه نظارتی ویژه، تمام ۳۰۰ مرکز توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری شبانه‌روزی در سطح استان شامل معلولین، بیماران روانی مزمن، سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و مراکز حاکمیتی دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب‌دیده، کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز مداخله در بحران و مراکز نیمه‌راهی مددجویان، توسط کارشناسان تخصصی شهرستان‌ها و ستاد بهزیستی استان مورد بازدید قرار گرفتند و جوانب مختلف فعالیت این مراکز توسط کارشناسان بررسی گردید.
فیروزی با بیان اینکه تشدید نظارت بر مراکز شبانه‌روزی در راستای ارتقای کیفیت خدمات به مددجویان عزیز انجام می‌شود گفت: شرکای اجتماعی ما در بخش غیر دولتی که اداره و مدیریت این مراکز را بر عهده دارند تلاش زیادی برای رفاه، توانمندسازی، معیشت و سلامت مددجویان مقیم مراکز بکار می‌برند اما نظارت بر فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان، جزو برنامه‌های دائمی و مستمر بهزیستی است تا از هر گونه قصور و کوتاهی در خدمت رسانی به مددجویان پیشگیری شود.

مسؤول نظارت و بازرسی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: نظارت بر عملکرد مراکز اقامتی مددجویان تنها مختص بازدیدهای کارشناسان نیست و از مردم، خانواده‌های مددجویان و متخصصین مسائل اجتماعی خواسته‌ایم که نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را به ما منعکس کنند و یا در مشاهدات خود از مراکز، مواردی را که به نظرشان می‌رسد ممکن است مشکل یا مسأله‌ای وجود داشته باشد که از نظر معیارهای کلی، قابل رسیدگی است و یا اگر شکایتی از اشخاص یا کارکنان این مراکز دارند به بهزیستی استان اطلاع دهند یا در سامانه ۱۴۸۲ دیده‌بان بهزیستی، درج نمایند و مطمئن باشند که در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
غلامرضا خالدی گفت: دقت می‌کنیم که تمام دستور العمل‌های مراقبتی، اصول علمی توانبخشی و توانمندسازی مددجویان عزیز در دستور کار مرکز باشد و برای اطمینان از صحت این موارد، به صورت مستمر و تخصصی از مراکز بازدید و بر عملکرد آنان نظارت می‌کنیم.
وی همچنین از بررسی نتایج بازدیدهای نظارتی کارشناسان تخصصی بهزیستی شهرستان‌ها و تیم نظارت مدیریتی ستاد بهزیستی استان در جلسات کمیسیون نظارت این نهاد با حضور مدیر کل و معاونین تخصصی بهزیستی خبر داد و گفت: تا کنون نتایج بازدیدها از مراکز ۲۱ شهرستان در این کمیسیون به پایان رسیده و در دو هفته‌ی آتی، سایر شهرستان‌ها هم بررسی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در این جلسات نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصت‌ها در مراکز تحت پوشش به صورت دقیق و با مباحث کارشناسی، بررسی می‌شود و در صورت نیاز، تذکرات و اخطارهای مورد نیاز برای مراکزی که دستور العمل‌ها را رعایت نکنند صادر خواهد شد.
وی همچنین از مسؤولان و صاحبان مراکز غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی خواست، دستور العمل‌ها را به صورت دقیق و مو به مو رعایت کنند و حداکثر مراقبت از حقوق مددجویان را داشته باشند تا شاهد مسائلی که باعث تضییع حقوق مددجویان می‌گردد نباشیم.
خالدی در پایان تصریح کرد: با هیچ کس و هیچ مرکزی تعارف نداریم و مر قانون را اجرا می‌کنیم چون فلسفه وجودی ما و مراکزی که از ما مجوز می‌گیرند، رعایت کامل حقوق مددجویان است.

کد خبر 62725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد