کارگاه مهارت‌های زندگی برای کارشناسان اورژانس و آسیب‌های اجتماعی

دوره آموزشی مهارت‌های زندگی برای پرسنل اورژانس اجتماعی و مراکز آسیب‌ دیدگان اجتماعی خراسان رضوی با هدف ارتقای توانمندی‌های کارکنان این مراکز امروز برگزار گردید.

در این کارگاه که در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد ۴۰ نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز آسیب دیدگان اجتماعی استان شرکت داشتند.
مسؤول برنامه اورژانس اجتماعی خراسان رضوی در حاشیه این کارگاه گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار نفر از خدمات اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی استفاده می‌کنند.
نسیم بوستانی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ کارشناس شامل روان‌شناس و مددکار در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز مشغول به کار هستند گفت: این افراد در شرایط بسیار حساسی قرار دارند و به خاطر برخورد مداوم و مکرر با بحران‌های فردی و خانوادگی، ممکن است به شرایط ناپایداری روانی برسند و لذا باید آموزش‌هایی ببینند تا بتوانند وضعیت خود را در شرایط بحرانی، مدیریت کنند.
بوستانی یادآور شد: قطعا ارتقای سطح تاب‌آوری کارشناسان این بخش، علاوه بر ایجاد روحیه و انگیزه جهت ادامه کار و فعالیت منجر به ارتقای سطح خدمات ارائه شده به گروه‌های هدف نیز خواهد شد.
همچنین کارشناس مسؤول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی با موارد متعددی از آسیب و بحران‌های روانی و اجتماعی سر و کار دارند و پرسنل آنها دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.
محمد غفاری‌زاده ضمن اشاره به دشواری کار در این مراکز گفت: حتی در محیط‌های بیرون از مراکز و در مطب‌های روان‌پزشکی و روان‌شناسی، هستند کارشناسانی که تحت تأثیر مراجعات و گفتگوها و نشست‌های مکرر افرادی که دارای تعادل و سلامت روانی نیستند دچار مشکلات روانی و اختلالات روان‌پزشکی می‌شوند.
وی افزود: بنا بر این کار در مراکز آسیب‌دیدگان به خاطر مجاورت با این افراد و همچنین خدمات مشاوره‌ای و مددکاری، خود کارکنان و کارشناسان این مراکز نیاز دارند که تقویت روحیه بشوند و آموزش‌هایی در رابطه با مدیریت وضعیت سلامت روانی خود ببینند.
غفاری‌زاده گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ کارشناس در رشته‌های تخصصی در مراکز آسیب دیدگان استان مشغول کار هستند که در این کارگاه، تعدادی از آنها با مهارت‌های زندگی شامل خودآگاهی، کنترل خشم و مدیریت استرس آشنا شدند و امیدواریم سایر همکاران‌مان در بخش‌های اورژانس اجتماعی و آسیب‌دیدگان اجتماعی، به تدریج در این کارگاه‌ها آموزش ببینند تا کیفیت خدمات به مددجویان در مراکز افزایش یابد.
شایان ذکر است مدرس کارگاه، دکتر زهرا میرزایی، دکترای مددکاری اجتماعی از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی است که علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های مختلف، مقالات متعددی در زمینه مددکاری اجتماعی نگاشته است.
این کارگاه دیروز آغاز شده و امروز ششم مردادماه پایان می‌یابد.

کد خبر 62721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد