۴ مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره تحت نظارت بهزیستی دزفول افتتاح شد

۴ مرکز نگهداری، خیریه و مشاوره تحت نظارت بهزیستی دزفول با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی خوزستان و جمعی از مسئولان شهری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دزآفاق، رئیس اداره بهزیستی دزفول صبح امروز یکشنبه در آیین افتتاح این مراکز که در خانه کودک و نوجوان رادمان برگزار شد، اظهار کرد: خانه کودک و نوجوان رادمان با همکاری بخش خصوصی به تازگی در دزفول راه اندازی شده و به نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست می پردازد.

وی افزود: ظرفیت این مرکز ۲۰ نفر است که در حال حاضر ۹ کودک و نوجوان در رنج سنی ۶ تا ۱۲ سال در این مرکز نگهداری می شوند ضمن اینکه تعداد نفرات به تدریج افزایش خواهد یافت.

رئیس اداره بهزیستی دزفول عنوان کرد: مرکز خانه کوچک که به نگهداری شبانه روزی از معلولان خفیف می پردازد دومین مرکزی است که امروز در دزفول افتتاح شده است.

ایثاری با اشاره به افتتاح مرکز مشاوره امین، گفت: این مرکز مشاوره فعال با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این دانشگاه افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: امروز همچنین یک موسسه خیریه فعال نیز در دزفول افتتاح شد ضمن اینکه بر اساس سیاست مهم سازمان مبنی بر توانمندسازی جامعه هدف، امروز ۱۰ مورد از مشاغلی که از تسهیلات سازمان بهره مند شده اند نیز به صورت رسمی کار خود را آغاز می کنند.

رئیس اداره بهزیستی دزفول از افتتاح ۱۵ واحد مسکن مددجویی روستایی طی هفته جاری در دزفول خبر داد و افزود: مددجویانی که صاحب این ۱۵ مسکن هستند هرکدام ۵۰۰ میلیون ریال وام بلاعوض دریافت کرده اند ضمن اینکه بنیاد مسکن نیز همکاری ویژه ای در این زمینه داشته و وام های با سود پایین به این افراد برای ساخت مسکن تعلق گرفته است.

ایثاری در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی وظایف متنوع و حوزه کاری بسیار گسترده ای دارد و باید به طور مرتب بروز شود چرا که این سازمان به صورت مستقیم با افراد جامعه و آسیب های مختلف سر و کار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ مرکز در دزفول تحت نظر بهزیستی این شهرستان فعالیت می کنند، افزود: این مراکز شامل ۹ مرکز شبانه روزی توانبخشی، ۸ مرکز روزانه توانبخشی، دومرکز شبانه روزی اجتماعی و ۱۲ مرکز مثبت زندگی هستند.

ایثاری با بیان اینکه بهزیستی دزفول دارای ۸ هزار پرونده توانبخشی و اجتماعی است، گفت: سازمان بهزیستی کشور ماهیانه ۲ میلیارد تومان یارانه به مراکز خصوصی بهزیستی در شهرستان دزفول پرداخت می کند.

وی با قدردانی از همراهی و حمایت مسئولان شهری به ویژه نماینده مجلس و فرماندار، یادآور شد: طی یکسال اخیر فرمانداری ویژه شهرستان ۷ جلسه اختصاصی برای موضوع مسکن بهزیستی برگزار کرده است.

ایثاری همچنین با قدردانی از حمایت های شورای شهر دزفول و اداره کار، خواستار تداوم این همکاری ها به منظور تحقق اهداف سازمان بهزیستی و خدمات رسانی مطلوب به مددجویان و توانخواهان شد.

کد خبر 61407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد