ضرورت مشارکت همگانی در مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در جشن صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان اعتیاد در مشهد با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر در یک نام‌گذاری یک روزه و یک هفته‌ای میسر نمی‌شود گفت: نامگذاری این ایام صرفا تأکیدی بر ضرورت مبارزه همه جانبه با مواد مخدر است.

وی همچنین افزود: نه تنها مسؤولان و متولیان دستگاه‌های اجرایی، بلکه خانواده‌ها و تمام شهروندان در این زمینه مسؤولیت دارند و باید به سهم خود برای این مبارزه تلاش کنند.
محمد حسین صالحی به چرخه اقتصادی بازار مواد مخدر در جهان اشاره کرد و گفت: حجم سه هزار میلیارد دلاری چرخه‌ی مالی مواد مخدر، باعث می‌شود سوداگران مرگ بشدت برای بدست آوردن سهمی از این بازار بزرگ، در وسوسه و تلاش باشند.
وی خاطر نشان کرد: من یا سایر مسؤولان استان، از این مجلس و سخنرانی که به خانه برویم، شهروند هستیم و ما هم نگران خویشان و بستگان خود هستیم لذا تا زمانی که مسؤولیت داریم باید با تمام توان کار کنیم و به وظیفه و تکلیف خود عمل نماییم.
صالحی گفت: مواد مخدر در گذشته، سه یا چهار نوع بود و همه آنها را می‌شناختند و کمابیش به آن آگاهی داشتند اما امروز آنقدر این مواد متنوع و گوناگون شده که ما هم شاید اطلاعا کاملی از این گستره تنوع نداشته باشیم.
وی افزود: هر روز مواد جدیدی با شکل جدید و تبلیغات جدید در زندگی روزمره وارد می‌شود و هر گروه از شهروندان از جمله دانش‌آموزان، ورزشکاران، هنرمندان، خانم‌هایی که برای مسائل آرایشی به آرایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند، بیمارانی که دردهای مزمن دارند و سایر گروه‌ها با تبلیغات متنوع و دروغین به سمت مواد مخدر جذب می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه مافیای مواد مخدر یک بیزینس همه‌جانبه و گسترده را در دستور کار دارد گفت: همه‌ی شهروندان باید در یک تلاش جمعی و گسترده با این تجارت مرگ، مبارزه کنند.
صالحی با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری پیچیده، چند وجهی و خطرناک است گفت: درمان جسمی این بیماری، شاید چند روز یا چند هفته طول بکشد اما وسوسه مصرف مواد تا پایان عمر، در بیمار هست و برای عود نکردن بیمار به دامان اعتیاد، همه‌ی ما باید کمک کنیم.
وی ضمن اشاره به ضرورت تلاش و کمک خیرین، سمن‌ها، مسؤولان و آحاد شهروندان گفت: یک نیکوکار اخیرا با احساس مسؤولیت اجتماعی، یک مرکز نگهداری و بازتوانی ۳۰۰ نفره را ساخته و تحویل شورای هماهنگی داده است.
وی افزود: او همچنین گفته که در موضوع صیانت اجتماعی و توانمندسازی نیز حاضر است کمک کند.

کد خبر 60128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد