گزارش و شرح اقدامات بهزیستی استان در بحث کاهش و کنترل طلاق

سازمان بهزیستی کشور در دو معاونت امور اجتماعی و توسعه پیشگیری در امر کنترل و کاهش طلاق وارد عمل شده است و در حال انجام اقداماتی در این خصوص است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان کارگروه اجتماعی و فرهنگی ، سلامت زنان و خانواده در استانداری استان برگزار گردید .

این کارگروه که با حضور دکتر رستم وندی ، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ، آشناگر استاندار استان ، دکتر خجسته پور ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دیگر مدیران مرتبط در سالن غدیر استانداری برگزار گردید در این جلسه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان به ارائه گزارش و شرح اقدامات بهزیستی استان در بحث کاهش و کنترل طلاق در سال 97 و شش ماهه اول سال 98 پرداختند .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان : سازمان بهزیستی کشور در دو معاونت امور اجتماعی و توسعه پیشگیری در امر کنترل و کاهش طلاق وارد عمل شده است و در حال انجام اقداماتی در این خصوص است .

وی در ادامه : نقش سازمان بهزیستی کشور در امر طلاق در محور آموزش ، مشاوره ، حمایت اجتماعی و سلامت در حال انجام فعالیت و اجرا برنامه کاهش و کنترل طلاق می باشد که می توان در امر آموزش به آموزش پیش از ازدواج ، تربیت مربی ، آموزش زندگی و خانواده ، مشاوره در کاهش طلاق اشاره نمود .

مدیرکل بهزیستی استان یکی دیگر از اقدامات موثر در بحث آموزش را اجرای دو طرح مانا و ماد اشاره داشتند که این دو طرح با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرا می باشد که در طرح مانا در شش ماهه اول سال 98 257 نفر در 18 گروه مورد پایش قرار گرفته اند .

وی تصریح کرد : دیگر اقدامات انجام شده در امر طلاق راه اندازی سامانه رصد آسیب های اجتماعی(سراج) است  که در سامانه 1400 نفر توسط 13 گروه در سنین 15 تا 60 سال در شهرستان های شاهرود ، سمنان و گرمسار مورد ارزیابی قرار گرفته اند .

علیرضا ایزدپور : آموزش پیش از ازدواج در سال 97 با جامع آماری 7831 نفر در استان و در شش ماهه اول 98 به تعداد 1628 نفر در حال اجرا می باشد و همچنین آموزش زندگی و خانواده که مربوط به 5 سال اول زندگی مشترک زوجین می باشد در سال 97 با انجام 8904 و شش ماهه اول 98 به تعداد 1804 درحال آموزش به زوجین توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان می باشد .

ایشان در ادامه : اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن 26 مرکز مشاوره در سطح استان و توزیع 250 میلیون ریال یاری برگ اقدام به انجام مشاوره 318 نفر از افراد نیازمند مشاوره با درآمد مالی کم شده است که این آمار جدای از مشاوره های دیگر از قبل تماس شش هزار نفر در سال 97 با خط تلفنی مشاوره 1480 و مراجعه چهار هزار نفر بطور مستقیم به مراکز مشاوره است .

مدیرکل بهزیستی استان سمنان : در سال 97 تعداد 1963 نفر و در شش ماهه اول 98 تعداد 1608 نفر به مراکز پذیرش متقاضیان طلاق در استان مراجعه نموده اند که با توجه به اقدامات و مداخلات انجام شده توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان تعداد 140 زوج در سال 97 و 64 زوج در شش ماهه اول 98 منجرب به سازش شده است

کد خبر 5839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد