مهمترین و اساسی ترین کارها درحوزه اجتماعی توسط  سازمان بهزیستی انجام می‌شود

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ،روز جمعه ۱۳ خرداد درجلسه شورای معاونین بهزیستی خوزستان که با هدف پیگیری اقدامات بهزیستی درحادثه ریزش ساختمان متروپل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بهزیستی کشور و سرپرست بهزیستی خوزستان و معاونین و همچنین روسا ی بهزیستی شهرستانهای آبادان و خرمشهر در آبادان برگزار شد ،گفت:مهمترین و اساسی ترین کارها درحوزه اجتماعی توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کلبهزیستی استان خوزستان،سید مهرداد موسوی در این جلسه  ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار حادثه متروپل ،بیان کرد: در حوزه بهزیستی مهمترین و اساسی ترین کارها صورت می گیرد و یک لحظه غفلت از طرف مدیران و کارشناسان محترم بهزیستی در سراسر کشور می تواند منجر به  مسائل خیلی حاد بشود چرا که کارکنان بهزیستی کسانی هستند که آسیب های اجتماعی را مدیریت می کنند.


وی  ضمن تشکر از خدمات بسیارخوب بهزیستی در حادثه متروپل ، گفت: آبادان و خرمشهر مرزبانان ایران و بخش عظیمی از ثروت ملی در این دوشهر قراردارد و از شهرها  استراتژیک هستند و نگاه به این دو شهر نیز باید ویژه باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، افزود : انتظار داریم در عالی ترین و فراگیرترین سطح به مردم این دو شهر  خدمت رسانی بشود و مشکلات اجتماعیشان رصد شود  و در حادثه  اخیر متروپل هم به طور ویژه  مشکلات آسیب دیدگان و خانواده های آنان پیگیری و  در خور شان این شهرها  خدمت رسانی شود.

موسوی با بیان اینکه نقش سازمانهای حمایتی در حوزه اجتماعی بسیار مهم است، اظهار داشت :کشورهایی در دنیا پیشرفت می کنند و توسعه پیدا می کنند که قوی ترین سازمانهای اجتماعی و به تعبیری بهزیستی مناسب را دارند  و آنچه که آمار و ارقام نشان می دهد  کشوری که از نظر مسائل اجتماعی  مشکلاتش رفع و رجوع شده و  سیستم تامین اجتماعی ورفاهی مناسب و یک بهزیستی  قوی در حوزه اجتماعی داشته باشد،مردم آن کشورها هم مردمانی شادوآرام  هستند.


مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه گفت : از دیر باز ایرانی ها به عنوان ملتی نوع دوست شناخته شده اند  و  ایرانی ها همواره دربحران ها ومشکلات کنارهم هستند اما  این مساله در بعضی کشورها فقط در حوزه حقوقی تعریف می شود اما در ایران این همیاری  علاوه بر حوزه حقوقی در حوزه  عاطفی هم تعریف می شود و این موضوع در تربیت اسلامی ایرانی ما نهفته است و ریشه دارد.
وی  در پایان اظهار داشت:تیم مدیریتی خوبی در سطح بهزیستی استان فعال هستند و انتظار داریم  ادارات بهزیستی شهرستانهای آبادان و خرمشهر از نظر نیروی انسانی و تجهیزات تقویت شود ، علاوه براین به طور ویژه  به خانواده های نیازمند و آسیب دیده از حادثه متروپل  خدمت رسانی گردد و حتی بعد از پایان عملیات آوار برداری و  برگشتن به شرایط عادی، با وجدان کاری تمام در خدمت رسانی به مردم شهرهای آبادان و خرمشهر و آسیب دیدگان این حادثه تلاش شود و حمایتیهای  اجتماعی وروانی  آنها پیگیری و ادامه یابد.


شایان ذکر است:مدیرکل اموراجتماعی استانداری سپس ازمرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی آبادان بازدید ودرپایان به مراه تعدادی ازمدیران ادارات حمایتی درمنزل یکی از خانواده های قربانیان حادثه متروپل که سرپرست خودرا ازدست داده بود حاضر  وضمن ابرازتسلیت وهمدردی با آنان  ازنزدیک مشکلات ودرخواستهایشان را بررسی وخواستار پیگیری آن ازسوی دستگاههای حمایتی شد.

شایان ذکر است  مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان در جلسه ای که درکنار ساختمان متروپل باحضور سرپرست بهزیستی خوزستان وروسای تامین اجتماعی وکمیته امدادآبادان وباهدف  پیگیری مشکلات اجتماعی واقتصادی وروانی خانواده های آسیب دیده برگزار شده بود نیز شرکت کرد.

کد خبر 58281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد