نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور با روسا و کارشناسان دبیرخانه مناسب سازی بهزیستی خوزستان

بعد از ظهر امروز نشست هم اندیشی دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور با روسا و کارشناسان دبیرخانه مناسب سازی استان به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خوزستان، مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه پیگیری موضوع مناسب سازی از وظایف اصلی سازمان بهزیستی است گفت: مناسب سازی، بهسازی و دسترس پذیری امکانات و فضاهای شهری از جمله مهم ترین مطالبات اقشار مختلف جامعه همچون سالمندان، بیماران، جانبازان، افراد با مشکلات جسمی و به ویژه افراد دارای معلولیت است.

وی با اشاره به صراحت قانون در موضوع مناسب سازی در قوانینی همچون قانون اساسی، قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت، قانون پنج ساله توسعه کشور افزود: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی در امر مناسب سازی، هماهنگی، پیگیری اجرای قانون و نظارت بر حس انجام قانون است.

کریمیان با تاکید بر اینکه افراد دارای معلولیت ۱۲ درصد جامعه را تشکیل می دهند ادامه داد: مطالبه گری برای مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی و  تشکیل  جلسات ستاد مناسب سازی در سطح استان و کمیته های مناسب سازی در سطح شهرستان ها از جمله مهم ترین موضوعاتی است که باید توسط روسا و کارشناسان دبیرخانه مناسب سازی استان  پیگیری شود.

حمیدرضا مباشر دبیر کمیته حقوقی و نظارت دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور نیز ضمن تاکید بر نقش کمیته های مناسب سازی در شهرستانها بیان داشت: کلیه تصمیمات ستاد مناسب سازی کشوری و استانی در سطح شهرستانها قابلیت اجرایی دارد و این مهم لزوم تقویت کمیته های مناسب سازی شهرستانی را بیش از پیش نمایان می سازد.

 وی افزود: تشکیل  NGOها با اساس نامه مناسب سازی در سطح شهرستانها، برگزاری کمیته های مشورتی به ویژه با NGO ها و جامعه هدف بهریستی، ایجاد پیوست مناسب سازی برای ساختمان های در حال طراحی در شهرستانها، برقراری تعامل با سایر دستگاه ها و ایجاد دغدغه مناسب برای ایشان، لحاظ شدن جلسات و کمیته های مناسب سازی در تقویم برگزاری جلسات استانداری و فرمانداری، تغییر نگاه معماران در حوزه شهرسازی و مشخص کردن بر و کف خیابان ها، برگزاری مستمر کمیته های مناسب سازی با حضور فرمانداران و ارائه گزارش مشکلات برگزاری کمیته به سازمان بازرسی از جمله راهکارهای حل مشکلات کمیته های مناسب سازی در سطح شهرستان هاست.

منصور نصیری، دبیر کمیته آموزش و اطلاع رسانی دبیرخانه مناسب سازی کشور نیز، حساس سازی مسئولین و آحاد جامعه نسبت به موضوع مناسب سازی را امری مهم برشمرد و با تاکید بر نقش آگاهسازی و اطلاع رسانی در زمینه مناسب سازی، برگزاری دوره های آموزشی، تهیه کلیپ و موشن گرافی و فعالیت های فرهنگی مستمر را لازم و ضروری دانست.

گفتنی است مدیرکل بهزیستی خوزستان، اعضای هیات ارزیابی دبیرخانه مناسب سازی کشور، معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان، روسای بهزیستی شهرستانهای تابعه، کارشناسان مناسب سازی استان و شهرستانها و نماینده انجمن معلولین خوزستان از جمله اعضای شرکت کننده در این جلسه بودند.

شایان ذکر است ،اعضای دبیرخانه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور، روز گذشته نیز در دومین روز از سفر کاری خود به استان خوزستان، از وضعیت مناسب سازی معابر و ساختمان های در حال احداث شهرستان مسجدسلیمان از نزدیک بازدید کردند و ضمن برگزاری جلسه با نمایندگان شورای شهر و فرمانداری مسجدسلیمان، تطابق ساخت و سازهای انجام شده با ضوابط مناسب سازی را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر 107332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد