در رسانه | بیش از ۱۰۰۰ کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند

فیروزی گفت: در طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، تاکنون ۱۰۷۰ کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند و کار توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان با همکاری بهزیستی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های دخیل، در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی»  در بازدیدی که رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از مرکز توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی شوق زندگی و کمپ توانمندسازی معتادان متجاهر خلق‌آباد داشت؛ گفت: طرح ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان، اصلی‌ترین فعالیت این مجموعه را تشکیل می‌دهد که حاصل تلاش دستگاه قضایی، بهزیستی خراسان رضوی و شهرداری مشهد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در این طرح تا کنون ۱۰۷۰ کودک کار و خیابان جمع‌آوری، غربال و ساماندهی شده‌اند و کار توانمندسازی خود و خانواده‌هایشان با همکاری بهزیستی، دستگاه قضایی و دستگاه‌های دخیل، در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در مجموعه شوق زندگی، امور قانونی سه مرکز مرتبط با آسیب‌دیدگان اجتماعی تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی نیز در حال انجام است و دادستانی در این فرایند تخصصی، نقش حمایت‌گر و دلسوزانه دارد.

به گفته‌ فیروزی مرکز حمایتی و توانمندسازی راه نوین با ظرفیت ۸۰ نفر، خدمات تخصصی در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به زنان آسیب دیده اجتماعی به صورت روزانه ارائه می‌کند و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده سایبان مهر با ظرفیت ۱۲۰ پرونده، خدمات تخصصی توانمندسازی را به صورت روزانه به کودکان کار و خیابان ارائه می‌کند.

وی گفت: مرکز حمایتی و توانمندسازی دختران در معرض آسیب ندای مهر نیز با ظرفیت ۸۰ نفر  در زمینه مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی به دختران در معرض آسیب خدمت‌رسانی می‌کند.

فیروزی درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: آمار پذیرش طرح غربال کودکان کار و خیابان از ابتدای شروع طرح (آبان ۱۳۹۹) تاکنون ۱۰۷۰ نفر است که بعد از شناسایی و غربال اولیه این کودکان برای دریافت خدمات روزانه به ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده همراز کودک و سایبان مهر و برای دریافت خدمات تخصصی و نگهداری به مرکز کودکان خیابانی صدف ارجاع می شوند.

کد خبر 57519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد