در رسانه| یک هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در استان همدان شناسایی شده است

همدان- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: یک هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر تاکنون در این استان شناسایی شده است که پس از جمع آوری پلیس باید غربالگری این افراد از سوی تیم قوی از بهزیستی انجام شود.

به گزارش ایرنا، حمزه عبدکوند روز یکشنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان اظهار داشت: افزایش فضای موجود در مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ جزو مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است که باید سریع به مرحله انجام برسد.

وی اضافه کرد: می توان فضای موجود در مرکز ماده ۱۶ مخصوص نگهداری معتادان متجاهر را تجهیز و ظرفیت اسمی آن را از ۱۰۰ نفر به ۵۰۰ نفر افزایش داد همچنین ظرفیت مرکز ماده ۱۶ نهاوند متعلق به سپاه را از ۱۰۰ به ۲۰۰ نفر رساند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد:  گزارش هایی مبنی بر ترخیص زودهنگام معتادان به دست رسیده است که این کار خلاف قانون بوده و طبق مقررات دست کم یک معتاد باید سه ماه در مرکز نگهداری شود.

عبد کوند ادامه داد: پذیرش و ترخیص معتاد متجاهر باید با دستور قضایی باشد و نباید بدون دریافت اجازه از مرجع قضائی نسبت به ترخیص معتادان اقدامی شود.

وی از پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بهزیستی برای مرکز ماده ۱۶ در سال گذشته خبر داد و گفت: باید تمامی مدارس زیر پوشش کاهش آسیب برود و در این راستا اعتباری برای تولید محتوا و برگزاری کلاس هایی با هدف پیشگیری از اعتیاد پیش بینی شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان همدان گفت: یک هزار و ۳۱۴ معتاد سال گذشته در مرکز ماده ۱۶ سال گذشته پذیرش شدند که ۸۱۲ نفر مربوط به شهرستان همدان است.

مرتضی حیدری با بیان اینکه ظرفیت اسمی مرکز ماده ۱۶ همدان ۱۰۰ نفر است اضافه کرد: هم اینک ۳۳۴ نفر در این مرکز حضور دارند که ۱۳۴ نفر از آنها کف خواب هستند.

وی افزود: ۱۵ کمپ ماده ۱۵ با ظرفیت ۱۸۵ نفر و یک کمپ مخصوص بانوان با ظرفیت ۳۰ نفر در شهرستان همدان فعال هستند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان همدان گفت: یک هزار و ۳۹۶ معتاد متجاهر مرد و ۳۰ معتاد زن سال گذشته شناسایی و یک هزار و ۲۱۴ معتاد غربالگری شدند.

حیدری ادامه داد: اداره بهزیستی آماده افزایش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ است اما باید بودجه مورد نیاز برای هزینه تجهیز مرکز، نگهداری و تغذیه معتادان تامین شود.

وی افزود: ۴۳ کمپ در این استان فعال هستند که طبق قانون باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک کمپ دایر شود که با وجود بیش از ظرفیت بودن شمار کمپ ها تا خرداد پنج کمپ جدید در مرکز استان دایر می شود.

کد خبر 54988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد