استعدادهای شگرف کودکان اتیسم را نادیده نگیریم

سرپرست بهزیستی استان زنجان در پیامی ضمن گرامیداشت روز طبیعت و روز جهانی آگاهی سازی اتیسم با اشاره به شعار این روز با عنوان فراگیری در محیط کار؛ چالش ها و فرصت ها در جهانی با همه گیری گفت: کودکان اتیسم این مرز و بوم دارای استعدادهای شگرفی هستند که باید شکوفا شوند و برای شکوفایی آن افزایش آگاهی نسبت به اختلال  اوتیسم در خانواده ها و افراد جامعه نقش ارزشمندی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان متن پیام سلمان حسینی به شرح ذیل است:

به منظور اهمیت سلامتی افراد مبتلا  به اتیسم، دوم آوریل مقارن با ۱۳ فروردین، روز جهانی آگاهی رسانی درباره اتیسم نام‌گذاری شده است.

روز جهانی اتیسم که همزمان با روز طبیعت در ایران برگزار می‌شود، فرصت مناسبی برای حمایت همه جانبه  از افراد مبتلا به اتیسم و تشکر و قدردانی از زحمات خانواده‌ها و مربیان و زحمتکشانی است که به این افراد خدمات ارائه می‌کنند.

اتیسم یک اختلال رشدی عصبی و دارای اساس ژنتیکی قوی است که بیشترین نمود آن در مهارت‌های ارتباطی و تعاملات اجتماعی است.

موجب افتخارکارکنان بهزیستی استان زنجان و مراکز غیردولتی است که تمام تلاش خود را برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به اتیسم و خانواده های انان انجام داده و این مسیر برای افزایش رضایت مندی این افراد و خانواده‌های آنها ادامه خواهد داشت.

امید است با همکاری همه جانبه افراد جامعه، شاهد تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آن‌ها باشیم.

سلمان حسینی

سرپرست بهزیستی استان زنجان

کد خبر 54540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد