در رسانه |خدمات آموزشی مدارس کشور استاندارد می شوند

همدان- مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران از استانداردسازی خدمات اجتماعی ارائه شده توسط سازمان بهزیستی و خدمات آموزشی در دبستان های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعادتی در نشست تخصصی ارزیابی اجرای طرح ملی ویژه نوروز (طرح عیدانه) که ظهر چهارشنبه در سالن جلسات اداره کل استاندارد استان همدان برگزار شد، با اشاره به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» بیان کرد: سازمان ملی استاندارد کشور، در راستای توجه به شرکت‌های دانش بنیان طی ۵ سال اخیر اقدامات و حمایت‌های مناسبی را پیش برده است.

وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های اخیر سعی شده تا روند برای شرکت‌های دانش بنیان تسهیل و از آنها حمایت شود، اضافه کرد: تولیدکنندگان شرکت‌های دانش بنیان و فناور اکثراً نخبه و تحصیل کرده دانشگاهی هستند و سازمان ملی استاندارد در زمینه بخشی از هزینه‌های ارزیابی انطباق آنها نیز وارد کار و کمک‌هایی را ارائه کرده است.

سعادتی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱۰ پروانه دانش نماد یا فناورانه در این حوزه در کشور صادر شده است، اظهار کرد: تفاهم نامه این حوزه با توجه به شعار امسال به روز رسانی و گسترده‌تر خواهد شد تا بتوان شاهد توسعه فروش و تولید شرکت‌های دانش بنیان در کشور باشیم.

مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران به اجرای طرح عیدانه در سطح کشور نیز اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح نه تنها کالا بلکه خدمات به صورت ویژه ای مورد نظارت قرار می‌گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه خدماتی که از سویی همه آحاد جامعه با آن درگیر و از سویی، افراد آسیب پذیر جامعه با آن برخورد دارند در این زمینه مدنظر هستند؛ یادآور شد: هم چنین رعایت استانداردسازی در آموزش ابتدایی و ارائه خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در دستور کار قرار دارد.

سعادتی در تشریح این موضوع گفت: خدمات آموزشی در دبستان‌های کشور باید استاندارد شوند تا نه تنها فضای آموزشی آنها بلکه نحوه ارائه آموزش‌ها نیز استاندارد شوند.

وی با بیان اینکه از سویی تفاهم نامه‌ای با سازمان بهزیستی کشور تنظیم خواهد شد تا به موجب آن، خدمات اجتماعی ارائه شده توسط این سازمان به افراد سالمند و کم توان جسمی استاندارد شود؛ اظهار کرد: از سویی خدمات خودرویی نیز باید استاندارد شود، بدین ترتیب از خودروسازان تعهد خواهیم گرفت تا نسبت به بسیاری از استانداردهای اجباری مکلف شوند و اگر استانداردها رعایت نشود جلوی پلاک گذاری خودرو را خواهیم گرفت.

کد خبر 54473

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد