شهرستان طبس اولین مقصد سفر شهرستانی سرپرست اداره کل بهزیستی استان در سال ۱۴۰۱ بود

صبح امروز سه شنبه مورخ ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ شهرستان طبس میزبان سرپرست اداره کل بهزیستی استان در اولین سفر شهرستانی در سال جدید و دومین سفر شهرستانی پس از سربیشه در دومین ماه‌ تصدی مسئولیت بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز شرفی در اولین برنامه سفر یکروزه خود به شهرستان طبس با همراهی شیخانی معاون امور اجتماعی، رحیمی معاون مشارکتهای مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان و خسروی و فیاضی نسب مدیران حراست و روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی در جمع همکاران بهزیستی شهرستان طبس حاضر شده و ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید از محل کار آنان بازدید کرد.

وی در ادامه به دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه طبس رفت، سرپرست اداره کل بهزیستی استان در این دیدار ضمن عرض تبریک سال نو افزود: «بهزیستی موضوعات متنوعی از قبل از تولد تا سالمندی را در برمی گیرد و همانطور که در جریان هستید گستره ی فعالیت ها زیاد بوده و وظایف مختلفی را برعهده دارد اما مهمترین موضوعاتی که نیاز به پیگیری و اطلاع رسانی از جانب تریبون های جمعه و جماعات دارد آگاهسازی و اطلاع رسانی در خصوص کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با توجه به بروز آسیبهای اجتماعی نوظهور و همچنین پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی و مادرزادی که باید نسبت به حساس سازی و جدی گرفتن مشاوره های ژنتیکی قبل از بارداری و یا حین بارداری اقدامات ویژه ای صورت پذیرد تا در آینده شاهد نسلی پویا و فعال در جامعه باشیم، همچنین انجام غربالگری های شنوایی و بینایی برای پیشگیری از بروز معلولیت های بینایی و شنوایی و درمان در سنین طلایی آن می باشد که همه ی این موارد نیاز به همکاری و همراهی ائمه ی محترم جمعه و جماعات دارد»

حجت السلام والمسلمین محمدی نیز ضمن تبریک سال جدید و تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان نمود؛ باید این فرصت های کوتاهی که در مسئولیتها بدست می آید قدر دانست چرا که این فرصت ها گذرا و کوتاه است و خدمت به جامعه ی هدفی مانند اقشاری که محرومیت دارند و در بهزیستی علاوه بر محرومیت به نوعی دچار نقصان و محدودیتی نیز هستند و این موضوع خدمت به این عزیزان را دارای اجری مضاعف داشته و به گفته ی امام راحل؛ که فرمودند «یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد» لذا باید با توجه به فعالیتهای مختلفی که در حوزه ی آسیبهای اجتماعی و اورژانس اجتماعی و سایر فعالیت ها، در دستگیری از قشر محروم باید با نگاه ویژه ای پیگیری کنید و بهزیستی با توجه به برون سپاری فعالیتها و وظایف و مراکز خصوصی در انجام غربالگری های ژنتیک ،بینایی . شنوایی برای قشر محروم در نقاط دورافتاده شرایط را تسهیل کند که هزینه ی زیادی برای خانواده های محروم نداشته باشد و بهزیستی برای آنان خدمات رایگان و یا با هزینه های کمتری انجام  بدهد

اورژانس اجتماعی میزبان سرپرست اداره کل بهزیستی استان و همراهان در سومین برنامه سفر خود به شهرستان طبس بود. شرفی در این بازدید ضمن تشکر از زحمات کارشناسان اورژانس اجتماعی شهرستان، بر ارائه خدمت تخصصی بموقع و با کیفیت تاکید کرده و لزوم جلب رضایت مردم و ارباب رجوع را یادآور شد.

شرفی در ادامه برنامه های سفر خود به شهرستان طبس طی نشستی دو ساعته با مسئولین واحدهای تخصصی بهزیستی شهرستان چالش‌ها و مشکلات حوزه های تخصصی بهزیستی شهرستان را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را صادر نمود. وی همچنین در بازدیدی کوتاه از مرکز شبانه روزی سالمندان نیکان، با اهدای لوح تقدیر از زحمات و پیگیری های مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس (علیه السلام) در جذب مشارکت خیرین در زمینه توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شهرستان قدردانی کرد.

پروژه ۱۸ واحدی مسکن دو معلولی شهری مقصد بعدی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بود. شرفی طی بازدید از این پروژه به طولانی شدن مراحل اجرا و مضرات آن اشاره کرده و بر تسریع در تعیین تکلیف واحدهای مربوطه تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان و همراهان در ادامه سفر خود به شهرستان طبس پس از زیارت امامزاده حسین بن موسی الکاظم (علیه السلام) و اقامه نماز ظهر و عصر در محل بارگاه منور این امامزاده لازم التعظیم بر مزار شهید فولادی مقدم حاضر و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند. گفتنی است شهید غلامرضا فولادی مقدم کارمند اداره بهزیستی شهرستان طبس، در یکم دی ماه سال ۱۳۶۰ در منطقه گیلانغرب به فیض شهادت نائل آمد.

بخش دستگردان شهرستان طبس مقصد بعدی سرپرست اداره کل بهزیستی استان و همراهان بود.

دیدار با امام جمعه موقت دستگردان ، دیدار با بخشدار دستگردان، بازدید از مرکز مثبت زندگی، دیدار با مددجوی تحت پوشش بهزیستی و بازدید از نمایندگی خدمات بهزیستی از برنامه های سرپرست اداره کل بهزیستی استان و هیئت همراه در بخش دستگردان بود.

شرفی در دیدار با امام جمعه موقت بخش دستگردان ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین معاونی و تبریک سال جدید به پاره ای از وظایف و اقدامات بهزیستی در حوزه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، خدمات اورژانس اجتماعی، خط مشاوره ی ۱۴۸۰ ، انجام مشاوره ها و غربالگری های ژنتیک، بینایی و شنوایی اشاره نمود و همچنین به نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست در محیط خانواده به لحاظ تأثیرات روانی و فردی و اجتماعی بر فرزندان اشاره نمود و از حاج آقا معاونی با توجه به سمت قضایی که در دادگستری بخش بر عهده دارند درخواست نمود تا براساس شناختی که از بهزیستی شهر و موضوعات مبتلابه بخش دارند، صحبتهایی را ارائه نموده تا از تجربیات و بیانات ایشان بهره مند گردیم.

حجت الأسلام والمسلمین معاونی نیز ضمن تشکر از تقبل زحمت و طی مسافت طولانی بخش دستگردان طبس جهت حضور و دیدار و بازدیدها، به شناخت و اشراف به وظایف بهزیستی در حوزه ی خدمات مشاوره ای و اورژانس اجتماعی اشاره نمود و درخواست راه اندازی مرکز مشاوره در این بخش شد تا به خانواده ها مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف ارائه گردد.

شرفی برای ایجاد مراکز مشاوره افزود که باید برای تأسیس مرکز باید متقاضی و فرد واجد شرایط باشد تا بتواند مراحل تأسیس را طی نموده و بهزیستی نیز آمادگی دارد تا با همراهی کامل در صورت وجود افراد واجد شرایط این موضوع را پیگیری نموده و هزینه های مشاوره را برای خانواده های نیازمند و تحت پوشش از طریق پرداخت یاری برگ پرداخت نماید.

همچنین به پرداخت هزینه های سنگین آزمایشات ژنتیک اشاره کرد که با انجام این آزمایشات از ایجاد معلولیتها و در مرحله ی بعدو تولد با غربالگری های شنوایی و بینایی و مداخله ی بهنگام همراه با پرداخت هزینه ها از وظایف بهزیستی می باشد که به طور جدی پیگیری می شود تا شاهد کاهش معلولیت ها و هچنین کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی قدمی برداریم

در پایان شرفی، در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی در حیطه ی معرفی خدمات خط مشاوره ۱۴۸۰ و انجام مشاوره های ژنتیک و غربالگری های به موقع شنوایی(بدوتولد) و بینایی (سن ۳ تا ۶ سال)  از طریق تریبون جمعه و جماعت تقاضای همراهی نمود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان و همراهان در ادامه برنامه های خود در سفر به شهرستان طبس میهمان بخشدار بخش دستگردان بود مهندس شرفی در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و تبریک انتصاب آقای مرادی به عنوان بخشدار بخش دستگردان و آرزوی توفیق در ادامه ی مسیر خدمت رسانی در دولت مردمی و خدمتگزار، به بیان بخشی از خدمات گسترده ی بهزیستی که از بدو(قبل از) تولد تا سالمندی و انواع مختلف فعالیت ها و جوامع متنوع هدف از جمله مراکز نگهداری معلولان، مراکز شبه خانواده که مختص فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست، مراکز کاهش اسیب اعتیاد از جمله مراکز ترک اعتیاد سرپایی، و میان مدت، مراکز جامع درمان، مرکز tc و کمپ های ترک اعتیاد، انواع مختلف مشاوره های تخصصی در مراکز مشاوره حضوری و غیر حضوری از طریق خط مشاوره ۱۴۸۰ در حوزه های تخصصی خانواده، تحصیلی ازدواج ، اعتیاد و .... پرداخته و در ادامه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی با توجه به بروز آسیبها و چالش های نوبروز و نوظهور اشاره کرد و با عنایت به گستردگی و افزایش آسیبها خواستار همکاری و همراهی سایر ارگان ها و دستگاههای مرتبط با آسیبهای اجتماعی با نمایندگی بهزیستی از طریق مدیریت بین بخشی بخشداری در این شهر و منطقه و بخش دستگردان شد.

آقای مرادی ضمن تقدیر و تشکر از حضور در اولین روزهای سال جدید در این منطقه ی محروم و دورافتاده اظهار امیدواری کرد که این حضور باعث مایه ی خدمات خیر گردد. بخشدار دستگردان با بیان اینکه گستردگی و پراکندگی جغرافیایی و کم برخورداری این منطقه باعث بروز و ایجاد آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد و بزهکاری و گرفتار شدن شدن جوانان به دام مواد مخدر گردیده و خواستار تقویت خدمات بهزیستی در این منطقه گردید.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و همراهان با حضور در مرکز مثبت زندگی ۴۲۱۸ با صاحب امتیاز و مددکاران این مرکز به گفتگو نشسته و چالشهای موجود را مورد بررسی قرار دادند.

مهندس شرفی در ادامه برنامه های خود به دیدار توانخواه دارای معلولیت جسمی حرکتی رفت. در این بازدید ضمن بیان مشکلات توسط توانخواه و مددکار پرونده، علاوه بر اهدای سبد غذایی بابت مناسب سازی محیط زندگی این توانخواه قول مساعد داده شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی و همراهان در آخرین برنامه خود در بخش دستگردان طی بازدیدی کوتاه از نمایندگی بهزیستی عشق آباد در جریان اقدامات انجام شده در راستای مرمت نمای بیرونی این نمایندگی قرار گرفت.

حضور در شهر دیهوک و بازدید از نمایندگی و مرکز مثبت زندگی آخرین برنامه شرفی و همراهان در سفر یک روزه به شهرستان طبس در ساعت ۱۹ بود. سرپرست اداره کل بهزیستی استان، معاونین و مدیران استانی با حضور در نمایندگی بهزیستی شهر دیهوک از این نمایندگی و مرکز مثبت زندگی ۱۷۲ بازدید نموده و طی نشست هم اندیشی، مشکلات و چالشهای نمایندگی و مرکز مذکور را مورد بررسی قرار دادند.

شهرستان طبس در جنوب خراسان بزرگ، در منطقه ای با آب و هوای بیابانی واقع شده، و شهرستانهای بردسکن و شاهرود از شمال، فردوس و بیرجند از شرق، استان کرمان از جنوب، و شهرستانهای نایین، اردکان و بافق از غرب و جنوب غربی آنرا احاطه کرده اند.فاصله طبس از مرکز استان خراسان جنوبی( بیرجند) ۲۷۰ کیلومتر است و شهر های عشق آباد و دیهوک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال و ۸۵ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان طبس قراردارند که نشان از پراکندگی و وسعت زیاد این شهرستان دارد.
وسعت شهرستان ۵۵۴۶۱ کیلومتر مربع و تراکم جمعیت در این منطقه بسیار کم (تقریباً برابر ۲/۱ نفر در هر کیلومتر مربع) می باشد، که کمترین تراکم جمعیت در منطقه است، و فاصله بین دورترین روستاهای منتهی الیه شمالی و جنوبی شهرستان بیش از ۴۰۰ کیلومتر می باشد.
کد خبر 54417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد