۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

دادستان مرکز استان از خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر عله السلام بیرجند دیدن کرد

پیگیری و چاره اندیشی مشکلات و چالش های موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر علیه السلام
دادستان مرکز استان از خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر عله السلام بیرجند دیدن کرد

حجت الاسلام والمسلمین نسایی دادستان مرکز استان با همراهی حیرانی معاون دادستان، مدیرکل پزشکی قانونی با همراهی شرفی سرپرست بهزیستی استان، دکتر رضازاده معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان، رجبی معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی، مجیدی مدیر بهزیستی بیرجند، کریم پور رئیس هیت مدیره، عرب زاده مدیرعامل موسسه و تعدادی از کارشناسان بهزیستی از بخش‌های مختلف این موسسه دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان شرفی سرپرست بهزیستی استان، کریم پور رئیس هیت مدیره و شیروانی از اعضای هیئت مدیره موسسه درابتدا گزارشی از خدمات، وضعیت کنونی و مشکلات پیش روی مرکز ارائه نمودند که تعیین تکلیف وضعیت قیومیت و محجوریت مقیمان مجموعه مهمترین درخواست مطرح شده بود.
حجت الاسلام نسایی نیز در این جلسه کار در مراکز نگهداری معلولان را بسیار مقدس دانست و عنوان داشت ۱۴۳ نفر پرسنل این مرکز توفیق این کار جهادی و سخت را پیداکرده اند که قطعا اجر اخروی نیز خواهد داشت.
وی ضمن اشاره به تعداد معلولان در استان از بهزیستی خواست تا بطور کارشناسی و دقیق علت بالابودن آمارمعلولین را اعلام نماید و به عنوان مثال اگر ازدواجهای فامیلی یکی از علتهای آن است دراین زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی شود.
دادستان مرکز استان همچنین گفت: حکم‌ حجر و نصب قیم ۲۷۰ نفر از مقیمان مرکز که تاکنون حکم نداشتند بایستی در کوتاه ترین زمان ممکن صادر گردد تا با وجود مخارج بسیار سنگین نگهداری این افراد در توانبخشی حضرت علی اکبر علیه السلام یارانه مقیمان هم تحویل مرکز گردد نه فرد دیگری.
دکتر توکلی مدیر کل پزشکی قانونی نیز در ادامه این جلسه گفت: پزشکی قانونی در کوتاه ترین زمان و به صورت کاملا رایگان نسبت به صدور حکم حجر هر ۲۷۰ نفرمعلول مرکز قول مساعد داد و گفت: برای انجام این مهم پزشکی قانونی نیاز به مستندات دارد که مهمترین آن حکم قضایی است و بهزیستی هم بایستی برای تک تک این افراد پرونده تشکیل داده و کار را پیگیری نماید.
حیرانی معاون دادستان استان هم در پایان این جلسه گفت :جلسه ای که درآن هستیم پیرو پیگیری و دستور حجت الاسلام نسایی تشکیل شده تا مشکلی از مجموعه نگهداری معلولین حل گردد و ماهم حسب نظر مشورتی بهزیستی در پرونده تک تک افراد نسبت به صدور حکم قضایی اقدام می کنیم.
شرفی سرپرست بهزیستی استان نیز در پایان این جلسه از حضور دادستان و دیگر حاضرین در جلسه بابت پیگیری و ارائه راهکار برای حل مشکل محجوریت ونصب قیّم برای معلولین تشکر نمود.

کد خبر 53817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد