مرکز توانمندسازی خانواده و کودک نابینا و کم‌بینا در خراسان رضوی راه‌اندازی می شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و مدیر بهزیستی مشهد با اعضای هیأت مدیره جامعه نابینایان خراسان رضوی دیدار و در خصوص مشکلات این گروه از افراد دارای معلولیت، با آنان گفتگو کردند.

در این دیدار، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، بر توانمندسازی افراد دارای معلولیت بینایی به عنوان مقدمه اشتغال و حضور اجتماعی آنها تأکید کرد.

مسعود فیروزی با بیان اینکه کشف نابینایی کودک، آغاز یک مشکل بزرگ برای خانواده و والدین کودک است گفت: زمانی که خانواده متوجه می‌شوند کودک نابینا است با یک شوک بزرگ مواجه می شوند که راه چاره‌ای برای آن نمی‌بینند و گاهی تحت تأثیر گفته‌های افراد عادی، به روش‌های سطحی و شاید خرافی برای حل مشکل متوسل می‌شوند که نتیجه نمی‌دهد و خانواده بیش از پیش دچار مشکل عاطفی و روانی می‌شوند.

به گفته این کارشناس، از زمان تشخیص نابینایی کودک تا زمانی که پذیرش واقعیت در خانواده صورت می‌گیرد و والدین به فرایندعادی زندگی بازمی‌گردند و به راه حل‌های منطقی و علمی می‌اندیشند زمان درازی طی می‌شود که حامل مشکلات زیادی است و همه خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مرکز توانمندسازی خانواده و کودک نابینا و کم‌بینا در خراسان رضوی راه‌اندازی میَ‌شود

فیروزی گفت: ما داریم تلاش می‌کنیم یک مرکز توانمندسازی کودک نابینا و خانواده راه‌اندازی کنیم که نقش مهمی در اجتماعی کردن این افراد و آماده‌سازی آنان برای حضور اجتماعی و نقش‌آفرینی در جامعه دارد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امیدواریم با حضور خیرینی که همیشه پای کار هستند و کمک مسؤولین کشور، بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین خواستار تلاش هیأت مدیره‌ی جامعه نابینایان برای راه‌اندازی یک مرکز حرفه‌آموزی نابینایان و کم‌بینایان بالای ۱۴ سال خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز، نابینایان و کم‌بینایان برای ورود به بازار کار، حضور اجتماعی و پذیرش نقش فعال در زندگی اقتصادی، به استقلال خویش کمک می‌کنند.

فیروزی همچنین یادآور شد: مسؤولین استان تلاش کرده‌اند تا زمینی در اختیار این جامعه قرار گیرد و اگر اعتبار لازم از سوی دولت و خیرین برای این تشکل اختصاص یابد آنها می‌توانند در ساختمانی که متعلق به خودشان باشد فعالیت‌های مربوط به نابینایان استان را مدیریت کنند.

در این دیدار، مدیر عامل جامعه نابینایان نیز مشکلات و مسائل پیش روی این تشکل را با مدیر کل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی مشهد در میان گذاشت و طرفین به تعامل و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

مرکز توانمندسازی خانواده و کودک نابینا و کم‌بینا در خراسان رضوی راه‌اندازی میَ‌شود

کد خبر 53741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد