من هم دز سوم واکسن کوویدم را تلقیح کرده ام ...

سید مهدی خدمت بین دانا سرپرست بهزیستی گیلان عنوان کرد : با توجه به ادامه همه گیری کووید -۱۹ که بیش از دو سال است تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده همچنان دغدغه ابتلای همکاران و جامعه هدف به این بیماری و بیش از آن گریبانگیر شدن با اشکال شدید آن برای اینجانب و اعضای کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر استان وجود دارد.

سرپرست بهزیستی گیلان اظهار داشت : خوشحالم که بگویم در حال حاضر ۹۹.۳% از همکارانم در سطح بهزیستی استان دز اول واکسن کووید خود را تلقیح کرده اند و پوشش دز دوم نیز  ۹۸.۳% و حتی بیش از میانگین واکسیناسیون  استان گیلان به عنوان یکی از استانهای برتر در تزریق واکسن است. لیکن متاسفانه پوشش دز سوم واکسن کارکنان بهزیستی اندکی بیش از ۵۵%  و با توجه به اعلام معاونت پشتیبانی استانداری نیازمند ارتقای جدی است.

وی افزود : من پزشک نیستم اما می دانم که اگر همانگونه که کارشناسان میگویند تنها تزریق دو دز واکسن کووید در برابر سویه جدید ویروس کرونا که اومیکرون نامیده می شود ایمنی کافی ایجاد نمی کند و در عوض تلقیح  دز سوم واکسن کمک می کند که سطح آنتی بادی یا پادتن (فرآورده ایمنساز تولید شده بر اثر واکسن در بدن) ۲۵ برابر افزایش پیدا کند و هنگامی که می بینم پزشکان سازمان و خارج از آن حتی در سطح اساتید دانشگاه خود اولین کسانی بوده اند که به تزریق دز سوم واکسن مبادرت ورزیده اند ، نگران همکاران خود می شوم که با وجود مواجهه مستقیم با اقشار مختلف جامعه با دانش بهداشتی متنوع ممکن است هنوز دز سوم واکسن خود را تلقیح نکرده باشند.

سید مهدی خدمت بین دانا اظهار داشت : آنگونه که کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می گویند اومیکرون انواع گوناگون دارد و از بُعد همه گیری شناسی دیده شده که وقتی شیوع یک نوع آن به قله رسیده و سپس شروع به پایین آمدن می کند شیوع نوع بعدی فزونی می گیرد. این درحالیست که متاسفانه پیش بینی می شود اومیکرون آخرین سویه ویروس کرونا نباشد و اشکالی با قدرت سرایت بالاتر با شدت کمتر یا بیشتر در راه باشند.

با تمامی این تفاسیر به شخصه دز سوم واکسن کوویدم را تزریق کرده ام و از همه عزیزان انتظار دارم فارغ از درصد پوشش یا هر عدد و رقم دیگری و صرفا برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان اگر تا کنون دز سوم واکسن خود را تلقیح نکرده اند در اسرع وقت بدین مهم مبادرت ورزند. آن عزیزانی که پیش از تلقیح دز سوم واکسن که دز تقویتی یا بوستر نامیده می شود متاسفانه به کووید -۱۹ مبتلا شده اند ، ۴ تا ۶ هفته پس از بهبودی و کسانی که با فرد مبتلا در یک منزل زندگی می کرده اند ۲ هفته پس از بهبود فرد یاد شده در صورت عدم بروز علایم نسبت به تلقیح دز سوم واکسن خود اقدام نمایند.

همچنین انتظار دارم که تلقیح دز های اول و دوم واکسن کووید -۱۹ برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله همکاران و جامعه هدف در سطح مراکز مغفول واقع نشود تا خدای ناکرده شاهد ابتلای گسترده و احیانا منجر به بستری فرزندان مان در موج فعلی و خیزهای آتی بیماری نباشیم.

برای یکایک همکاران عزیزم در بهزیستی شهرستانها و ستاد از درگاه خداوند مهربان سلامت و موفقیت روزافزون مسئلت می نمایم.

کد خبر 53050

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد