غربالگری بینایی کودکان با وجود کرونا تعطیل نشد

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هزار و ۵۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی تحت سنجش بینایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی: سرپرست بهزیستی استان گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال ، درطول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی ودر زمان سراسری برنامه در پایگاه‌های غیر دائمی نیز در شهرستان‌ها انجام می‌شود؛ برنامه غربالگری بینایی به صورت مستمر در پایگاه‌های دائمی تا پایان سال اجرا می‌شود.

حسن شرفی بیان کرد: علی رغم شیوع بیماری کرونا با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۹۵۰۰ کودک در سطح یک مورد غربال بینایی قرار گرفتند.
وی افزود: از این عده حدود سه هزار کودک ( کودکان مشکوک به کم بینایی ) برای معاینات بیشتر و دقیق تر به سطح دو غربال بینایی ارجاع شدند؛ تاکنون ۲۵۰ کودک دارای تنبلی چشم تشخیص داده شدند و ۹۵۰ کودک نیز دارای اختلال بینایی بودند که مداخلات درمانی برای این کودکان در استان انجام شد.
سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون خراسان جنوبی دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه غربالگری بینایی است و همچنین ۴۴ پایگاه دائمی و ۶۸۰ پایگاه غیردائمی دراستان، درحال ارائه خدمت به همشهریان هستند.
شرفی با بیان اینکه توجه به برنامه کشوری غربالگری از اولویت‌های ماست، گفت: همچنین درحال حاضر ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۲ چشم پزشک در استان در این برنامه همکاری دارند.

کد خبر 53026

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد