دستگاه‌های برتر و کم‌کار در زمینه مناسب سازی معرفی شوند

عباس‌زاده با بیان این‌که ساختمان‌های درحال بهره‌ برداری و احداث براساس تایید سازمان بهزیستی باید مناسب‌سازی شوند، گفت: پس‌از بررسی، دستگاه‌های برتر و کم‌کار در این زمینه را معرفی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا عباس‌زاده» صبح امروز (۸ اسفند) در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان با بیان این‌که ساختمان‌های در حال بهره‌برداری و در حال ساخت باید براساس تأییدیه سازمان بهزیستی مناسب‌سازی شوند، اظهار کرد: متأسفانه برخی مسئولین نبود اعتبار را برای مردم بهانه می‌کنند درحالی‌که اتاق مدیریت خودشان از هر لحاظ مناسب‌سازی شده‌است.

معاون عمرانی استانداری با اشاره به این مهم که با حرکت لاک‌پشتی کار پیش نمی‌رود، یادآور شد: باید موارد توسط دبیرخانه مناسب سازی اماکن عمومی احصاء و موارد برای رفع مشکل در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی موارد اولویت‌دار برای مناسب سازی را اعلام کند، تاکید کرد: در صورت عدم ورود دستگاه‌های اجرایی برای مناسب‌سازی ادارات با آن‌ها به‌صورت قهری برخورد خواهد شد به‌طور مثال می‌توان برخی اماکن عمومی مانند داروخانه‌های شبانه‌روزی، مراکز درمانی و... فاقد مناسب‌سازی را پلمب کرد.

عباس زاده با توجه به اهمیت موضوع از مدیرکل بهزیستی خواست در شورای اداری آینده با مستندات توضیحاتی ارائه ‌کند.

به گفته‌ وی وظیفه اخلاقی، اداری، قانونی و شرعی ما ایجاد محیط زندگی برای همه افراد و اقشار جامعه است و باید به این مهم اهتمام بیشتری ورزید.

وی خطاب به مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی که در زمینه مناسب‌سازی به بهانه نبود اعتبار کمتر ورود کرده‌اند، گفت: از جیب خود خرج نمی‌کنید باید به این مسئله اهتمام بیشتری داشته باشید چراکه معلولیت سالمندی و... برای همه افراد جامعه وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: باید تمهیداتی اندیشید تا همان گونه که برای اخذ پایان کار نیاز به استعلامات آتش‌نشانی، آسانسور و... است گزینه مناسب‌سازی هم گنجانده شود و در صورت عدم مناسب‌سازی پایان کار داده نشود.

عباس‌زاده تاکید کرد: متأسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی برای شانه خالی کردن از کارها نبود اعتبار را بهانه می‌کنند بهانه‌ها را کنار بگذارید و از همان‌جا که برای حل مشکلات و موانع ادارات اعتبار اختصاص می‌دهید برای مناسب‌سازی هم ورود کنید.

 وی با بیان این‌که برخی نسبت‌به مسئله مناسب‌سازی ورود جدی ندارند، گفت: متأسفانه برخی جلسات فقط برای رفع تکلیف است و باید لیست اداراتی که در جلسات شرکت نمی کنند اعلام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی خواستار ارائه موارد مهم به‌صورت مصداقی و موضوعی دراین‌ راستا شد و افزود: برای پیشبرد اهداف و مناسب‌سازی اماکن عمومی باید به‌طور مصداقی موارد مشخص و پیگیری شوند.

 وی در ادامه از اداره‌کل راهداری خواست نسبت ‌به رفع مشکل و موانع موجود و مناسب سازی اماکن در مجتمع‌های بین‌راهی ورود کرده و هر سه ماه یک‌بار مجتمع‌ها کنترل‌شده و نظارت بیشتری روی آن‌ها در این زمینه صورت گیرد.

کد خبر 53023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد